L’Ajuntament d’Agramunt ha finalitzat aquesta setmana l’obra consistent en l’obertura del segon ull del Pont Romànic sobre el riu Sió. L’actuació s’ha dut a terme amb l’objectiu de comunicar ambdues bandes de passeig per convertir-lo en un corredor verd d’1,5km des de la L303 fins al Pont de Ferro. Al mateix temps, l’obertura permetrà més pas d’aigua en cas de bloqueig davant de possibles rovinades, segons els estudis d’inundabilitat executats per l’empresa Alnus.
L’obra, amb un pressupost inicial de 90.404,98€, ha tingut un cost final de 71.998,52€ d’obra civil i 9000€ de restauració, dels quals la Diputació de Lleida n’ha aportat 40.000€, el Departament de Cultura de la Generalitat 20.838€ i l’Ajuntament d’Agramunt 20.160,52€.
Ara, únicament faltarà l’enjardinament de l’entorn, que permetrà consolidar els talussos actuals i que es durà a terme durant la primavera vinent pel tipus de vegetació que s’ha previst. Segons l’alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, “finalment s’ha pogut donar solució a una llarga reivindicació i cal agrair el suport de les diferents administracions que hi han participat quan se’ls va exposar el projecte”.