Fins al 20 de maig s'han registrat 8 morts en accident de trànsit mentre que en el mateix període de 2012 van ser 26
Lleida (ACN).- La sinistralitat a les carreteres lleidatanes aquest 2013 ha baixat un 70% respecte al 2012. Des de l'1 de gener fins al 20 de maig s'han registrat a la demarcació de Lleida 8 morts en accidents de trànsit, mentre que en el mateix període de l'any passat ja s'havia arribat als 26. Ho ha dit aquest dimecres a Lleida el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern. El 2012 va ser, però, un dels pitjors anys pel que fa a sinistralitat a les carreteres lleidatanes. Tot i així aquest 2013 segueix sent millor que anys anteriors ja que, fins al 20 de maig, havien mort 13 persones el 2011 i 14 el 2010. Isern ha reconegut que de moment, a Lleida, l'inici de l'any està sent "bastant tranquil".
Isern atribueix aquest descens al fet que cada vegada més, gràcies a les campanyes de prevenció sobre l'ús del cinturó de seguretat i el casc o sobre els perills del consum d'alcohol i drogues, els conductors són més "prudents". També a l'hora de córrer. Isern assegura que, tot i que l'excés de velocitat segueix sent una de les principals causes dels accidents, els conductors cada vegada corren menys, "desgraciadament perquè, en època de crisi, la por a la multa és superior a la por a la mort", lamenta.

Pel que fa a nous radars, Isern ha assegurat que no està previst instal·lar-ne cap més aquest 2013 a les carreteres lleidatanes però que si que es treballarà perquè entre el 2014 i el 2016 circulin per les carreteres radars que detectin vehicles sense ITV. En aquest sentit, ha explicat que el SCT treballa amb el departament d'Interior per poder accedir a la base de dades d'aquells vehicles que no estan passant la ITV. Es calcula que, a Catalunya, són un 20%, mentre que el 2012 eren un 12%. Aquesta dada és, ha dit, "preocupant" ja que la meitat dels vehicles a Catalunya tenen més de 10 anys. Per aquest motiu s'informarà per carta a partir del juny als conductors que tinguin la ITV caducada que si no hi posen remei se'ls sancionarà. L'envelliment dels cotxes i el fet que, a causa de la crisi, cada cop menys conductors optin per vies més segures com ara les autopistes, són factors "negatius".

Finalment, el director del Servei Català de Trànsit ha anunciat que en el pla de seguretat viària 2014-2016 es tirarà endavant un observatori per treballar més directament amb els municipis ja que el 76% de la sinistralitat es produeix en els nuclis urbans. L'any passat es van elaborar 139 plans de seguretat a Catalunya. A més, el SCT seguirà apostant per la promoció de l'educació viària a les escoles que, consideren, funciona ja que, fa 10 anys, la franja d'edat que registrava més accidents de trànsit eren els menors de 30 anys. Ara en canvi, aquest col·lectiu són els tercers.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies. Més informació
Configuració galetes