Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe
Durant l’any 2011, es van rebre a l’Oicina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’ Urgell, un total de 556 consultes.
El 57 % de les reclamacions corresponen al sector de telefonia i internet, i el 10% corresponen al petit comerç. A continuació se situa el sector de la llum amb un 7,8 %; el del gas, bars i restaurants, i gasolineres amb un 2,6% cada escún. La reparació de vehicles amb un 1,7%; i la resta de temes són els de lloguer de cotxes, aigua, finques i immobiliàries, amb un 0,9% cada escún. En relació al 2010 hi ha hagut un increment de consultes del 15,29 %, de les quals s’han tramés a l’Agència Catalana del Consum 115 fulls de denúncia/reclamació. En opinió de la presidenta del Consell Comarcal de l’Urgell Rosa Mª Mora, aquest increment s’ha degut a l’eficàcia del servei.
Per municipis, majoritàriament, el nombre de tramitacions, el 61 % són de Tàrrega, el 9,6 % d’ Agramunt; el 6% de Bellpuig, el 3,5 % de Tornabous. Les poblacions d’ Anglesola, Belianes, Castellserà, Maldà, Puigverd, i Sant Martí, un 1,7 % cada escuna. I les poblacions de Ciutadilla, la Fuliola, Vallbona, Verdú i Vilagrassa, un 0,9 % cada escuna. El 5,2 % restant provenen de d’ altres poblacions de l’ Urgell, i de fora de la comarca. Cal afegir que el tema de la telefonia continua éssent el principal servei de queixes de la ciutadania, ocupant el primer lloc la companyia Movistar amb un 57%; en segon lloc Vodafone amb un 32%; Orange amb un 9,2 %; i Jazztel amb un 1,8%. Des de l'Oficina també es duu a terme la difusió de campanyes informatives a comerços i empreses de la comarca, sobre temes de consum, i s' anima a les empreses a que s'adhereixin a la Junta Arbitral de Consum, amb l'objectiu de donar la màxima garantia als consumidors de la comarca., L' OCIC de l’Urgell, va ser inaugurada oficialment el 24 de febrer de 1990 mitjançant l’ordre de 7 de febrer de 1989 . A l' OCIC, els ciutadans i les empreses poden informar-se sobre els seus drets i, si és el cas, presentar queixes, reclamacions o denúncies, sempre que s' hagi produït una relació de consum, bé per l' adquisició d' algun producte, bé per la contractació d' algun servei. L' Oficina resta oberta al públic de dilluns a dissabte de 9 h a 14 h.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes