Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe
La Junta actual de l’Associació Alba i l’equip directiu es mostren molt tranquils pel que fa a la gestió econòmica que ha portat a terme l’entitat durant els darrers anys i lamenten les declaracions efectuades per la candidatura de Junta encapçalada per Josep Seguí. En tot moment s’ha facilitat tota la informació demanada i s’ha actuat amb la màxima transparència.
Les acusacions efectuades són una falta de respecte al treball i l’eforç realitzat diàriament pels treballadors de l’entitat i porten a confusió i alarmisme.
Per tot això volem deixar clar que:
L’Associació Alba passa cada any una auditoria externa que revisa i controla tots els seus comptes i exercicis. Aquesta auditoria i tots els comptes i balanços econòmics són públics per a tots els socis i persones que ho vulguin consultar. Actualment estan penjats a internet a la pàgina www.aalba.cat.
És cert que estem en un context global de crisi econòmica, però els serveis de l’Associació ja fa temps que estan posant mesures de contenció per preveure les retallades i la reducció de subvencions rebudes. Precisament el model organitzatiu que tenim ens ha permès reaccionar de forma ràpida i eficient.
Les subvencions públiques rebudes, tal i com passa amb qualsevol altra entitat, són finalistes i, per tant, s’ha d’efectuar la despesa total dels diners rebuts. Algunes subvencions, fins i tot, van lligades a una despesa concreta, com és el cas dels diners rebuts de l’IRPF que la llei obliga a destinar-los a temes de construcció i obres.
El mes de novembre de 2011 van dimitir 8 membres de la Junta. En aquells moments encara no s’havia fet el tancament de l’exercici 2011, només hi havia una previsió dels beneficis.
Afortunadament la previsió a la baixa que s’havia calculat es va veure positivament superada i al final de l’any el tancament dels beneficis han estat força superiors als esperats.
Fa 4 anys l’equip directiu, amb el recolzament de la Junta, va impulsar un procés de transformació organitzativa, a partir de l’assessorament de l’empresa Hobest, basat en l’autogestió dels serveis, tant dels pressupostos com de les línies de treball. Aquesta organització ens ha portat a millorar la rentabilitat d’alguns serveis, ha reduït l’absentisme laboral de les persones amb discapacitat i ha augmentat el sentiment de pertinença dels professionals.
Entenem que és un model organitzatiu pioner i que trenca els esquemes d’una empresa tradicional més jerarquitzada i piramidal, però els resultats han demostrat que a nosaltres
ens és efectiva.
En tot moment l’equip directiu ha intentat mantenir un diàleg amb els membres de la Junta i s’ha esforçat per a explicar i trobar vies de consens.
Davant la proposta de l’anterior president, Josep Gustemps i alguns membres de la Junta anterior, d’incorporar un nou gerent que portés el control absolut de la part econòmica, es va demanar que poguessin presentar un pla de viabilitat i garantir el retorn d’aquest cost de contractació. No es va rebre mai cap proposta, només un burofax amb la firma de 8 persones de la Junta, inclosa el president, on anunciaven la seva dimissió.
Després de la dimissió hi ha hagut diferents intents amb cartes i correus electrònics per part de la direcció per establir diàleg amb els membres que van dimitir. En cap moment es va fer arribar cap explicació ni a l’equip directiu ni als més de 200 professionals que tot aquest temps han seguit treballant per les persones amb discapacitat i restant al marge de tot plegat.
Tal i com regulen els Estatuts de l’Associacó a la darrera junta celebrada abans de l’Assemblea General es fa un cens de tots els socis i s’aproven les altes i les baixes. Després a l’Assemblea simplement s’informa als socis del cens actual, però no s’efectua cap votació. Així s’ha fet sempre, també en els anys en què Josep Seguí i els altres membres, van formar part de la junta.
El dia 3 de febrer es va donar el cens dels socis a la Junta de Josep Seguí, el dia 10 de febrer es va celebrar la darrera Junta i, per tant, es va actualitzar el cens. Posteriorment es fa arribar el cens actualitzat i definitiu a la candidatura de Josep Seguí.
Aclarir també que la nova llei d’Associacions regula i permet que els treballadors puguin formar part d’una candidatura de Junta, fins a un 50%.
Independentment d’aquest procés d’elecció de junta, hem de seguir treballant per garantir un servei de qualitat a les persones amb discapacitat i a les seves famílies. Qualsevol acte que no sigui el de donar un missatge de tranquilitat i de normalitat democràtica estarà perjudicant la feina feta per moltíssimes persones durant més de 35 anys.
Valorem positivament el fet que hi hagi una segona candidatura de Junta, ja que demostra que la gent es preocupa pel futur de l’associació. És un fet habitual en moltes entitats i no ha de suposar un procés traumàtic ni un motiu per haver de forçar una llista de concens. Els nostres
estatuts regulen un procés democràtic on els socis decideixen a través del seu vot. Que així sigui doncs.


Carles de Ahumada
President en funcions de l?Associació Alba
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes