El voltant del claustre del Convent de Sant Bartomeu de Bellpuig va acollir dissabte al migdia l’activitat “Contes i llegendes al voltant del claustre”, en la qual dos personatges, el frare Ferriol i la veremadora Catarina, van explicar contes i llegendes medievals acompanyats de música.
D’aquesta manera, tan els nens i les nenes com els adults van entendre com era la vida a l’època medieval a través de les seves històries més representatives. Els protagonistes van acollir els infants amb els seus instruments màgics, i així van poder escoltar cançons que han viatjat durant el temps fins als nostres dies i que representen la cultura catalana.
L’activitat l’organitzava l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural i La Ruta del Cister, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Bellpuig.