Des de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal de la Segarra s'està treballant en els tres projectes de promoció del turisme comarcal.
Per una banda, s’està realitzant pel territori la gravació del vídeo promocional de la Segarra. Aquest vídeo tindrà dues durades: un de més curt, de fins a trenta segons, i un d’aproximadament dos minuts. El de format més curt mostrarà les coses més destacables i amb un major interès turístic de la comarca. El motiu de la seva reduïda durada és poder-lo difondre en un futur per les televisions públiques del país.
El de format més llarg és el vídeo de turisme pròpiament dit. Aquí gairebé tots els municipis hi tindran cabuda en aquesta primera edició, n’hi haurà de successives on s’inclourà la totalitat del territori; tot i que a la Segarra tenim tant que dos minuts poden ser insuficients.
Amb aquest vídeo promocional de la comarca es pretén donar a conèixer la majoria dels seus principals valors turístics, com són la gastronomia, el paisatge, els castells, les peixeres, el senderisme, la BTT, etc.
Per altra banda, per donar a conèixer la Segarra i fer-ne promoció, s'ha de mostrar-la. El vídeo n'és una manera, però fa falta un espai web millor, que funcioni més ràpidament, que sigui més visual, amb més imatges, amb un format més atractiu, intuïtiu i fàcil d’utilitzar i, per descomptat, que s’adapti al dispositiu des del qual s’està visualitzant, anomenat responsive (disseny web adaptatiu).
Turisme Segarra disposarà d’un web responsive actual, visual i dinàmic que facilitarà moltíssim la seva promoció. Finalment, i encadenant-ho amb el web, treballem en l’actualització del “motor” de reserves.
El “motor” de reserves, és un sistema informàtic que permet als usuaris reservar on-line i fer el corresponent pagament de les visites contractades.
"Des de turisme es detecta que aquest “motor” no inclou, ni de lluny, tot el que ofereix la Segarra i per això es volem adequar-lo a les necessitats actuals.
S’estan creant tres perfils diferents, Museu de Guissona, Sikarra Nostra i Turisme de Cervera, en funció de les diferents activitats que duen a terme i que estan més que consolidades com a oferta turística a través d’aquestes tres entitats, amb les quals hem començat a treballar."
Vicenç Roig, conseller comarcal de turisme, afirma que: “El nostre anhel és que tota la comarca i el seu patrimoni sigui present al web i al motor de reserves, tan bon punt les ofertes que hi ha ara funcionin a la perfecció. Les possibilitats futures, tant del web com del “motor”, són il·limitades. Tot hi té cabuda i totes les opcions s’hi poden veure reflectides”.
“El nostre objectiu és clar: creiem que des de Turisme el que s’ha de fer és donar a conèixer i promocionar la nostra comarca”.