el desdoblament de l'Eix Transversal començarà a entrar en funcionament avui dijous. A partir de quarts de deu del matí s’han començat a retirar els cons de la via, de manera que els vehicles ja poden circular pels trams oberts. L'operatiu s'ha iniciat pels dos caps del nou Eix, a Cervera i Caldes de Malavella. En aquest sentit, s'anirà obrint progressivament al llarg del dia per tal que demà divendres, dia de la inauguració oficial del desdoblament, ja estigui en ple funcionament. El president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, inauguraran l'ampliació de l'Eix.
A partir de divendres, quan s'hagi obert completament la carretera, l'autovia funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit, amb trams de tres carrils per sentit en les zones de més volum de trànsit, com al pas per Manresa o a la intersecció amb la C-17. En els trams de més pendent, com el coll de Ravell, s'han habilitat tres carrils de pujada i dos de baixada.
Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.
En total, s'han desdoblat 143 km i s'han construït 2 km nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros
A partir de divendres, quan s'hagi obert completament la carretera, l'autovia funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit, amb trams de tres carrils per sentit en les zones de més volum de trànsit, com al pas per Manresa o a la intersecció amb la C-17. En els trams de més pendent, com el coll de Ravell, s'han habilitat tres carrils de pujada i dos de baixada.
Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.
En total, s'han desdoblat 143 km i s'han construït 2 km nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros
