Per commemorar el 122è aniversari del naixement de l’artista internacional Joan Miró (20/4/1893), els responsables del Mayoral Espai d’Art de Verdú han convidat a l’expert en l’obra mironiana i nét de l’artista, Joan Punyet Miró, a realitzar una xerrada gratuïta (12h) amb el títol “ Joan Miró: creador d’un llenguatge universal” on transmetrà la seva gran passió per l’obra de Miró, així com anècdotes i curiositats sobre la vida i obra del seu avi.
Una hora abans, a partir de les 11h, hi haurà portes obertes a l’edifici per tots aquells que vulguin veure la col·lecció que hi ha exposada.
Un cop acabada la xerrada tindrà lloc l’experiència artístico gastronòmica del Miró a Taula que comptarà amb convidats molt especials com el mateix Joan Punyet i diferents persones del món de l’art i la cultura: directors de la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca, el director del Museu Picasso de Barcelona, i col·laboradors de l’artista com l’escenògraf Joan Baixas i el ceramista Joan Gardy Artigas.
Tots ells podran viure aquesta innovadora experiència que fusiona l’art i la cuina d’autor de la mà del cuiner Albert Marimón, del restaurant La Cava de Tàrrega i escollit millor cuiner català de l’any 2013 al Fòrum Gastronòmic de Girona.
Joan Punyet Miró és expert en l’obra de Miró. Historiador de l’art i autor de diferents llibres sobre l’obra del seu avi, Joan Miró. Realitza conferències i xerrades arreu del món sobre l’artista i la seva obra. L’any 2014 publica el llibre “Al voltant de Joan Miró”, un recull de tretze entrevistes amb alguns dels amics i col·laboradors de l’artista amb l’objectiu de redescobrir el seu avi i acostar la seva figura al gran públic, perquè hi descobreixi la personalitat que s’amaga darrere les seves obres.
Miró a taula és una iniciativa pionera a Europa, un maridatge entre art i gastronomia on l’espectador participa en un recorregut on s’expliquen diferents obres de Miró, Dalí, Barceló, etc i va provant diferents tapes inspirades en el seu art. Es realitza a Verdú tots els diumenges a les 13h i un dissabte al mes en horari nocturn per públic particular prèvia reserva.
També es porta a terme per a grups tancats de dimarts a diumenges en horaris de dinar o sopar per ocasions especials.
El Mayoral Espai d’Art de Verdú on es porta a terme aquesta experiència va obrir les seves portes el maig del 2014 on anteriorment s’hi ubicava el Museu dels Joguets i Autòmats de Verdú.
