Lleida (ACN).- Alta ocupació turística a la demarcació de Lleida durant la primera quinzena d'agost. La festivitat de la Mare de Déu ha fet que hotels, càmpings i turisme rural hagin fregat el 100% durant aquest cap de setmana llarg, xifres que durant la resta de dies de la primera quinzena s'han mantingut al 85% a les zones d'acampada, igual que en turisme rural a tota la demarcació -fins el 100% als Pallars, les Garrigues i l'Alta Ribagorça-, 98% als bungalous, i 70% de mitjana als hotels del Pirineu -amb pics del 100% durant aquest cap de setmana-. El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida destaca l'assoliment de les previsions amb una millora destacada en càmpings i turisme rural.
Als càmpings de les comarques de Lleida les xifres han estat altament positives. "Si tinguéssim més bungalous també els ompliríem", ha assegurat el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Jordi Blanch. Aquest sector ha millorat la presència, durant el que portem d'agost, de turisme estranger, sobretot francès, holandès i alemany -a Alemanya les vacances escolars han començat més tard enguany. Queda pendent assolir millors xifres de visites de turisme rus, portant-lo en excursions des de la costa, i seguir potenciant el turisme israelià, que ara disposa de vols fins a l'aeroport de Lleida-Alguaire des de Tel Aviv.
Previsions inferiors per la segona quincena
La segona quinzena d'agost arrenca, d'entrada, amb previsions d'ocupació inferiors a la demarcació de Lleida, que es situarien al 60% en hotels. En tot cas però, segons ha assegurat el gerent del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, la tendència és que les reserves augmentin a última hora i per tant es puguin millorar aquestes xifres.
