El Ple de l’Ajuntament de Tàrrega sotmetrà a votació en la sessió d’aquest dijous 11 d’abril (21 h. Casa Consistorial) el reglament per a la utilització de l'Espai MerCAT, edifici polivalent de titularitat i gestió municipal. L’equipament, situat a la plaça de les Nacions sense Estat, acull amb regularitat esdeveniments de diversa índole com concerts, exposicions, fires, festes o actes polítics.
Són activitats organitzades tant des del propi Ajuntament com per empreses, particulars, col.lectius i institucions. El text posarà per escrit una normativa que el consistori ja aplica per donar compliment a la llei en matèria d’espectacles públics (aforaments màxims, límits de soroll, seguretat,...) Com a novetat, el document crea la figura del cap de sala, el qual vetllarà pel compliment de la normativa mentre es desenvolupi l’activitat. Al cap de sala també se li atribuirà l’evacuació del públic si fos necessari. Un altre punt determina que les sol.licituds s’hauran de trametre amb dos mesos d’antelació per evitar un possible conflicte de dates amb esdeveniments programats des de l’Ajuntament. Val a dir que el reglament ja s’havia de sotmetre a votació en la sessió del Ple del passat 7 de març, però fou retirat de l’ordre del dia davant la petició de l’oposició reclamant més temps per estudiar el document.
D'altra banda, el Ple també té previst d’acordar la interposició d’un recurs contenciós - administratiu contra el model de càlcul de les atribucions econòmiques als sistemes públics de sanejament aprovats per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i alhora contra les atribucions provisionals de recursos econòmics a l’Ajuntament de Tàrrega per la gestió de la depuradora del municipi aquest any 2013. El tràmit judicial complementarà la interposició d’un primer recurs el passat febrer per reclamar a l’ACA les quantitats pendents de pagament en concepte de la gestió de la depuradora, uns 630.000 euros. El consistori targarí s’empara en el fet que el conveni de traspàs de la infraestructura estableix que l’ACA es farà càrrec de la despesa de manteniment d’aquest servei.
Són activitats organitzades tant des del propi Ajuntament com per empreses, particulars, col.lectius i institucions. El text posarà per escrit una normativa que el consistori ja aplica per donar compliment a la llei en matèria d’espectacles públics (aforaments màxims, límits de soroll, seguretat,...) Com a novetat, el document crea la figura del cap de sala, el qual vetllarà pel compliment de la normativa mentre es desenvolupi l’activitat. Al cap de sala també se li atribuirà l’evacuació del públic si fos necessari. Un altre punt determina que les sol.licituds s’hauran de trametre amb dos mesos d’antelació per evitar un possible conflicte de dates amb esdeveniments programats des de l’Ajuntament. Val a dir que el reglament ja s’havia de sotmetre a votació en la sessió del Ple del passat 7 de març, però fou retirat de l’ordre del dia davant la petició de l’oposició reclamant més temps per estudiar el document.
D'altra banda, el Ple també té previst d’acordar la interposició d’un recurs contenciós - administratiu contra el model de càlcul de les atribucions econòmiques als sistemes públics de sanejament aprovats per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i alhora contra les atribucions provisionals de recursos econòmics a l’Ajuntament de Tàrrega per la gestió de la depuradora del municipi aquest any 2013. El tràmit judicial complementarà la interposició d’un primer recurs el passat febrer per reclamar a l’ACA les quantitats pendents de pagament en concepte de la gestió de la depuradora, uns 630.000 euros. El consistori targarí s’empara en el fet que el conveni de traspàs de la infraestructura estableix que l’ACA es farà càrrec de la despesa de manteniment d’aquest servei.