El regidor de Governació de l’ajuntament de Tàrrega Carles Pascual va ser la setmana passada al magazine “De Boca en Boca” de Ràdio Tàrrega on va valorar les xifres que es desprenen del cost i l’ús del Servei de Transport Públic del Bus Municipal, desprès que el passat mes de febrer l’equip de Govern establís el nou règim tarifari.
La xifra que més destaca és la que indica que fent la mitjana entre el nombre d’usos registrats des del mes de març fins a l’agost (15.495), i els preus dels bitllets que van des de 0,23 euros a 1 euro, l’ajuntament subvenciona a cada persona que utilitza el bus municipal amb 4 euros per viatge.
Aquestes xifres es repeteixen en el servei de transport de bus als pobles agregats que genera un dèficit anual de 3.500 euros.
En el cas concret del servei del CAP, que suposa l’inici del servei mitja hora abans de l’habitual per assistir a les analítiques, les xifres es disparen i fixen que l’ajuntament subvenciona amb 15 euros de mitjana cada viatge de les persones que realment es desplacen fins al Centre d’Assitència Primària en els darres 6 mesos.
Segons ha explicat Carles Pascual el cost anual del Servei de Bus Urbà incloent les seves tres línies, bus ordinari, pobles agregats i servei del CAP, suposa un cost anual de 140.819 euros. Fent càlculs novament des de l’entrada en vigor del nou règim tarifari el passat mes de març, es constata que els ingressos han estat de 7.488 euros, que suposa un dèficit anual total del servei de 125.800 euros.
Segons el titular de Governació, quan es va decidir iniciar el Servei de Bus ara fa 10 anys, tothom era conscient de que es tractava d’un servei públic amb un cost afegit per tota la ciutadania. Des de l’equip de Govern i amb aquestes xifres sobre la taula s’estan estudiant mesures i accions que viabilitzin el servei de bus, ja que en cap cas s’ha plantejat la seva supressió. Unes mesures que segons ha explicat Carles Pascual podrien passar per determinar quines línies es poden mantenir, cercar ingressos addicionals posant publicitat al Bus, i negociar amb l’empresa concessionària mesures de reducció de la despesa.
El vehicle circula per una ruta que suma 9,5 quilòmetres vertebrant tots els barris del nucli urbà.
En total, s’atura a una trentena de parades amb 11 freqüències de pas durant la jornada, de 8 h. a 13:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent cada hora en punt) i de 14:30 h. a 19:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent al minut 30 de cada hora). A més, també disposa d’un servei especial amb l’objectiu de facilitar la presència dels usuaris al Centre d'Assistència Primària (CAP) just en el moment de les analítiques, fixades a les 8 del matí. L'itinerari s'inicia a les 7:30 h. al barri del Sol Ixent i finalitza 25 minuts després davant la porta del CAP, realitzant 20 parades.
ESCOLTA LA NOTÍCIA EN VEU DELS SEUS PROTAGONISTES:
La xifra que més destaca és la que indica que fent la mitjana entre el nombre d’usos registrats des del mes de març fins a l’agost (15.495), i els preus dels bitllets que van des de 0,23 euros a 1 euro, l’ajuntament subvenciona a cada persona que utilitza el bus municipal amb 4 euros per viatge.
Aquestes xifres es repeteixen en el servei de transport de bus als pobles agregats que genera un dèficit anual de 3.500 euros.
En el cas concret del servei del CAP, que suposa l’inici del servei mitja hora abans de l’habitual per assistir a les analítiques, les xifres es disparen i fixen que l’ajuntament subvenciona amb 15 euros de mitjana cada viatge de les persones que realment es desplacen fins al Centre d’Assitència Primària en els darres 6 mesos.
Segons ha explicat Carles Pascual el cost anual del Servei de Bus Urbà incloent les seves tres línies, bus ordinari, pobles agregats i servei del CAP, suposa un cost anual de 140.819 euros. Fent càlculs novament des de l’entrada en vigor del nou règim tarifari el passat mes de març, es constata que els ingressos han estat de 7.488 euros, que suposa un dèficit anual total del servei de 125.800 euros.
Segons el titular de Governació, quan es va decidir iniciar el Servei de Bus ara fa 10 anys, tothom era conscient de que es tractava d’un servei públic amb un cost afegit per tota la ciutadania. Des de l’equip de Govern i amb aquestes xifres sobre la taula s’estan estudiant mesures i accions que viabilitzin el servei de bus, ja que en cap cas s’ha plantejat la seva supressió. Unes mesures que segons ha explicat Carles Pascual podrien passar per determinar quines línies es poden mantenir, cercar ingressos addicionals posant publicitat al Bus, i negociar amb l’empresa concessionària mesures de reducció de la despesa.
El vehicle circula per una ruta que suma 9,5 quilòmetres vertebrant tots els barris del nucli urbà.
En total, s’atura a una trentena de parades amb 11 freqüències de pas durant la jornada, de 8 h. a 13:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent cada hora en punt) i de 14:30 h. a 19:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent al minut 30 de cada hora). A més, també disposa d’un servei especial amb l’objectiu de facilitar la presència dels usuaris al Centre d'Assistència Primària (CAP) just en el moment de les analítiques, fixades a les 8 del matí. L'itinerari s'inicia a les 7:30 h. al barri del Sol Ixent i finalitza 25 minuts després davant la porta del CAP, realitzant 20 parades.
ESCOLTA LA NOTÍCIA EN VEU DELS SEUS PROTAGONISTES: