El passat divendres dia 6, Tàrrega va celebrar el Dia del Dejuni Voluntari i l’inici d'una nova campanya contra la fam de Mans Unides.
Abans de Sopar Solidari el missioner pare Jaume Salas, fill de Tàrrega, va parlar de les seves experiències viscudes durant aquest “quaranta anys”, primer a la a barriada de Can Serra l’Hospitalet de Llobregat i més tard al Senegal.
Els projectes d’enguany que s’han assignat a la delegació de Solsona són, al Camerun, a la població de Obout, reconstrucció d’una escola per a 700 alumnes i també un internat per a 300 joves, amb un cost total del projecte 88.053 euros.
Al Camerun, a l’entorn de Ndom, es projecta un programa de formació a mares de 207 famílies, i promou la millora de la seguretat alimentària. També s’impartiran tècniques agrícoles a comunitats de camperols pobres, amb un cost del projecte previst de 63.231euros.
Al Congo, es projecta l’aportació d’un quiròfan per completar l’equipament d’un centre de salut que es construirà en una barriada d’extrema pobresa situada a la perifèria de Kinshasa, capital del Congo, amb un cost previst del projecte 10.000 euros.
Els projectes de la passada campanya segons els portaveus de Mans Unides a Tàrrega “es van assolir gràcies a la col·laboració de socis, col·laboradors, simpatitzants i les diferents activitats que es fan a favor de Mans Unides”.
Des de Mans Unides també s’ha volgut destacar que gràcies al llegat solidari d'una persona del bisbat de Solsona, s'han pogut realitzar tres projectes més a l'Àsia, el cost dels quals és de 52.000 euros
Als actes solidaris van assistir una vuitantena de persones, el preu del sopar era voluntari , i es van recaptar un total de 764,31 euros, que van destinats a la campanya d’enguany.
