Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

ACN Lleida .- El turisme cultural, seguit de l'oferta vinculada amb la natura, els esports i el turisme actiu són, per aquest ordre, els productes que reben una major demanda informativa a les oficines de turisme de la demarcació de Lleida, segons el resultat de 82.061 enquestes que es van dur a terme l'any 2016 a la vintena d'oficines de turisme de les comarques del Pirineu i de la plana de Lleida que disposen d'un sistema informàtic de gestió estadística que va implementar el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida l'any 2010 i que actualment gestiona la Generalitat. Tot i això, aquests resultats estadístics corresponents al 2016 mantenen la mateixa tendència en els primers nou mesos d'enguany, amb 64.501 enquestes fetes fins el 30 de setembre, segons ha donat a conèixer el director del Patronat, Juli Alegre, en el decurs de la trobada d'oficines de turisme de la demarcació celebrada a la capital Segrià i que ha estat organitzada des del Patronat de Turisme de la diputació lleidatana.

Juli Alegre ha remarcat que els resultats de l'enquesta del 2016 que van contestar els mateixos usuaris a la vintena d'oficines de la demarcació de Lleida que disposen del sistema de gestió estadística, es mantenen en uns termes similars aquest any 2017, amb 64.501 enquestes fetes fins el 30 de setembre, les quals també s'han tingut en compte per analitzar els resultats.

Les respostes obtingudes situen el turisme cultural amb el principal interès de demanda informativa dels visitants de les oficines de turisme, seguit en segon lloc pel turisme de natura, en la tercera posició es troben els esports i el turisme actiu, en quart lloc la gastronomia, després el turisme religiós, el shopping, la salut, i en darrer lloc el turisme de negocis. 

Les vacances van ser la motivació que van marcar la pràctica totalitat dels enquestats per visitar les comarques de Lleida, seguida en segon lloc, però a una gran distancia, pels esdeveniments, els negocis, els estudis i les motivacions familiars, entre d'altres. La franja d'edat dels qui van contestar l'estadística se situa en un 50% entre 36 a 65 anys i en segona posició els majors de 65 anys. Pel que fa a la procedència, la major part dels demandants d'informació eren de Catalunya, mentre que els enquestats estrangers van representar el 17% de la mostra.

Balanç satisfactori de l'estiu

D'altra banda, el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha expressat la seva satisfacció pel comportament turístic de la demarcació de Lleida durant aquest estiu, que s’ha tancat amb un increment d'un 6,4% més de pernoctacions i un 5,9% més de visitants que l'estiu del 2016 i per sobre de les xifres obtingudes els anys 2006 i 2007, considerats com els millors abans del període de la crisi econòmica. Alegre ha qualificat de "força satisfactoris" aquests resultats, sobretot si es té en compte que l'estiu del 2016 ja es va tancar amb un increment d'un 12% més de turistes i de pernoctacions que la temporada estival del 2015, la qual, al seu torn, va ser millor que la del 2014. 

El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida també ha subratllat que els resultats d'aquest estiu mantenen la mateixa tendència que ha experimentat el sector turístic en el conjunt de les comarques lleidatanes durant els nou primers mesos del 2017, i que s'ha traduït de gener a setembre en l'increment d'un 6,4% més de pernoctacions i del 7,2% pel que fa visitants, en relació amb el mateix període del 2016. Cal recordar que la demarcació va tancar l'any 2016 amb el millor resultat des del 2008 en el conjunt d'establiments de turisme reglat (hotels, cases de turisme rural, càmpings i apartaments turístics), segons l'enquesta d'ocupació turística de l'INE.

En el decurs de la jornada també s'ha valorat de molt satisfactòria la implementació del sistema wifi a les diferents oficines de turisme, que es va començar a aplicar l'any 2016 mitjançant la instal·lació d'un router facilitat pel Patronat de Turisme i que permet oferir un millor servei als visitants i alhora disposar també d'informació sobre els turistes respecte als llocs triats, la seva procedència i les prioritats del seu viatge.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes