Els proveïdors que tinguin alguna factura pendent per part de l'Ajuntament de Tàrrega anterior a 31 de desembre de 2011 poden ja confirmar si s'adhereixen al pla de pagaments a través del crèdit extraordinari concedit pel Govern central a les administracions locals. L'Ajuntament de Tàrrega s'ha acollit a aquest pla de sanejament amb un llistat de 3.084 factures corresponents a mig miler de proveïdors i les quals sumen un import total de mes de 5 milions d’euros.
Ara, abans del 20 d'abril, els proveïdors han de confirmar les factures que volen cobrar mitjançant internet o presencialment a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà . Han d'especificar un número de compte corrent i el descompte del quitament si n'ofereixen. Al mateix temps, l'Ajuntament de Tàrrega ha tramès una carta al mig miler de proveïdors informant-los d'aquest tràmit. És previst que els proveïdors cobrin a partir d'aquest mes de maig, segons l’antiguitat de les factures i el descompte ofert.
Paral•lelament, el Ple de l'Ajuntament de Tàrrega va aprovar en la sessió del passat 28 de març el pla d'ajust financer exigit pel Govern central per acollir-se a la línia de crèdit amb què es pagaran les factures pendents a proveïdors. Es tracta d'un full de ruta econòmic per als propers deu anys, període d'amortització del crèdit (amb un 5% d'interessos), en què es detallen les previsions d'ingressos i despeses, sempre sota criteris de contenció i estabilitat pressupostària.
En aquest sentit, el pla d'ajust de Tàrrega contempla una reducció de 230.000 euros en el capítol de personal. L'alcaldessa Rosa Maria Perelló va explicar que la retallada es traduirà en la no renovació de contractes laborals temporals, la redistribució de funcions dins la plantilla municipal (com s'ha plantejat a l'àrea de Cultura) i una racionalització de les hores extres, retribuint només les considerades excepcionals.
Pel que fa als contractes de serveis externalitzats, també dins el pla d'ajust, alguns se suprimiran amb un estalvi previst de 75.000 euros. Es posà com a exemple el servei de manteniment del pàrquing de l'avinguda de Catalunya. El pla d'ajust s'aprovà per majoria absoluta ja que va rebre els vots favorables de CiU i Rcat/SI (Equip de Govern) a més dels d'AIPN-PSC, PP i PxC. ERC es va abstenir.
Ara, abans del 20 d'abril, els proveïdors han de confirmar les factures que volen cobrar mitjançant internet o presencialment a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà . Han d'especificar un número de compte corrent i el descompte del quitament si n'ofereixen. Al mateix temps, l'Ajuntament de Tàrrega ha tramès una carta al mig miler de proveïdors informant-los d'aquest tràmit. És previst que els proveïdors cobrin a partir d'aquest mes de maig, segons l’antiguitat de les factures i el descompte ofert.
Paral•lelament, el Ple de l'Ajuntament de Tàrrega va aprovar en la sessió del passat 28 de març el pla d'ajust financer exigit pel Govern central per acollir-se a la línia de crèdit amb què es pagaran les factures pendents a proveïdors. Es tracta d'un full de ruta econòmic per als propers deu anys, període d'amortització del crèdit (amb un 5% d'interessos), en què es detallen les previsions d'ingressos i despeses, sempre sota criteris de contenció i estabilitat pressupostària.
En aquest sentit, el pla d'ajust de Tàrrega contempla una reducció de 230.000 euros en el capítol de personal. L'alcaldessa Rosa Maria Perelló va explicar que la retallada es traduirà en la no renovació de contractes laborals temporals, la redistribució de funcions dins la plantilla municipal (com s'ha plantejat a l'àrea de Cultura) i una racionalització de les hores extres, retribuint només les considerades excepcionals.
Pel que fa als contractes de serveis externalitzats, també dins el pla d'ajust, alguns se suprimiran amb un estalvi previst de 75.000 euros. Es posà com a exemple el servei de manteniment del pàrquing de l'avinguda de Catalunya. El pla d'ajust s'aprovà per majoria absoluta ja que va rebre els vots favorables de CiU i Rcat/SI (Equip de Govern) a més dels d'AIPN-PSC, PP i PxC. ERC es va abstenir.