Barcelona (ACN).- La reunió d'aquest dimarts entre la direcció i els treballadors de l'antiga Indox de Tàrrega (actual Incryen) i la Generalitat ha acabat aquest matí "sense novetat" i les parts s'han emplaçat a una nova trobada aquesta tarda, segons ha informat el president del comitè d'empresa d'Indox, Carles Asensio. Abans de començar la trobada, Asensio ja ha reconegut que els treballadors no tenen massa expectatives en el resultat de la negociació, després que l'empresa ja ha reconegut en diverses ocasions que no hi ha diners per millorar les indemnitzacions. El representant dels treballadors sí que ha obert la porta a "explorar" una sortida industrial, que permeti salvar els llocs de treball de la planta.
Asensio ha confiat en el paper de la Generalitat en la salvació de la companyia, ja que l'executiu català ja ha "manifestat el seu interès en col·laborar", sempre que hi hagués un altre soci industrial disposat a reflotar la planta de Tàrrega. "Sabem que hi ha hagut contactes amb fons d'inversió i socis industrials, que han demanat el pla de negoci de la companyia, però sense cap compromís ferm", ha indicat.
Els treballadors desconeixien aquest matí si s'havia concretat l'interès d'aquests possibles inversors en l'antiga Indox i esperen que la direcció els informi en aquest sentit. El passat 19 d'abril va acabar el període de negociació de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afecta actualment els 184 treballadors que Indox té als centres de Tàrrega, Anglesola i Sant Just i que s'està negociant fora de termini.
"No sabem si allargarem o no la negociació. No estem aquí tot el comitè d'empresa, només una delegació, i no estem en disposició de signar res. Cal portar el que es parli avui a una assemblea i decidir llavors si se signa l'expedient d'extinció. La reunió no pot ser definitiva amb el format que s'ha fet i caldrà una nova trobada per signar el que s'acordi", ha explicat Asensio davant la seu del Departament d'Ocupació i Empresa a Barcelona.