Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe
La Fira d’enguany, la segona amb Jordi Duran al capdavant de la direcció artística, ha girat entorn de quatre grans directrius: les arts de carrer com a eix de la programació, la singularitat dels espectacles de sala, la diversitat de gèneres i llenguatges escènics i el suport a la creació.

Tot i això, el gran eix programàtic de la Fira d’enguany ha estat l’estímul a la creació. Un impuls als creadors del país que s’ha certificat al llarg de tot l’any a través el Programa de Suport a la Creació. Gràcies a aquest programa, diferents companyies han pogut crear els seus nous espectacles des de Tàrrega amb tot el suport de la Fira a través de laboratoris, residències, trobades, etc.

Professionals

En aquesta 32a edició s’han acreditat 710 professionals, pertanyents a 397 entitats i institucions. Així, del total de programadors acreditats, 410 són catalans, pertanyents a 198 entitats; 133 són de la resta de l’Estat espanyol, pertanyents a 76 entitats, i 174 són estrangers, en representació de 123 entitats o institucions.

Pel que fa a la internacionalització de la Fira, entre les delegacions més nombroses i importants pel seu volum de presència aquest 2012, destaquen les entitats provinents del Regne Unit, França i Itàlia, així com les de Corea, de l’antiga Europa de l’Est, dels Estats Units o Suècia, a través del Focus Nòrdic, d’entre 29 països representats. En aquest sentit, cal recordar l’impacte de la internacionalització de la Fira que li atorgava l’enquesta encarregada a l’empresa CERES, els resultats de la qual es van donar a conèixer ara fa un any. Aquestes dades, que demostraven el paper fonamental que juga la Fira de cara a internacionalitzar les produccions escèniques del nostre país, es veuran ampliades ben aviat amb una nova enquesta a càrrec de CERES, en aquest cas un estudi de públic i impacte econòmic.

La Llotja –situada al pavelló del Club Natació– ha estat el marc dels múltiples contactes que s’han produït entre els programadors internacionals i estatals i les companyies programadores, la qual cosa fa augurar una molt bona perspectiva per a les contractacions d’aquest 2012. Cal destacar també la bona acceptació del Club dels Professionals, patrocinat novament per Lleida Qualitat, un espai de trobada informal de programadors i companyies durant els dies de la Fira.

Un any més, destaca la rellevància del Lunch Meeting que organitza l’ICEC del Departament de Cultura de la Generalitat, el qual vehicula el contacte entre les companyies de teatre catalanes incloses a la programació de la Fira 2012 amb els programadors estrangers interessats en les seves propostes. La Fira també ha acollit les presentacions del Mapa de Centres de Creació de Catalunya i dels Codis de Bones Pràctiques en Arts Escèniques a Catalunya, i, per altra banda, en el marc de Focus Nòrdic, s’ha organitzat un diàleg obert entre professionals per presentar una visió general de les arts escèniques i les possibilitats de cooperació amb les cultures del nord. També han tingut lloc les segones Jornades Xarxa Alcover, la junta de COFAE i una reunió del sector, organitzada per CIATRE, amb les diferents associacions de companyies d’arts escèniques de Catalunya (ACPDC, APCC, APCC, APDC i TTP), en la qual han proposat un diàleg conjunt entre les parts implicades per tal que el govern estatal es faci enrere en el canvi d’IVA (del 8 al 21%).

Espectadors

Pel que fa al públic de carrer, sense tenir dades concretes, els espectacles han registrat una nombrosa presència d’espectadors. Això també s’ha fet evident als espectacles de pagament de la Programació Oficial i dels Espais d’Empresa. Les taquilles han expedit, fins dissabte a la nit, 6.821 localitats, i s’han repartit 6.584 entrades professionals. En total, doncs, s’han distribuït 13.405 entrades fins la nit de dissabte.

L’estimació és que al llarg del dia d’avui s’arribi a les 8.000 entrades venudes i a les 7.000 entrades professionals. Per tant, l’ocupació total estimada en els espectacles de pagament de la Programació Oficial i dels Espais d’Empresa és d’unes 15.000 localitats, que representarien un 55’69% de l’aforament disponible (26.930 cadires). Fins dissabte a la nit s’havien exhaurit totalment 31 de les 152 sessions de pagament programades.

En l’apartat d’incidències, cal remarcar que a causa de la pluja de dissabte a la nit es van haver de suspendre 7 passis de pagament i 4 de gratuïts dins la Programació Oficial. La resta de la programació va seguir amb tota normalitat després de la pluja.

Zona d’acampada

Un any més, la zona d’acampada ha tornat a registrar un alt nombre de campistes. Fins a la nit de dissabte, s’han comptabilitzat un total de 3.566 usuaris.

ESCOLTA LA NOTÍCIA EN VEU DELS SEUS PROTAGONISTES:
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes