El Consorci LEADER Urgell-Pla d’Urgell, a través del projecte Gustum, ha organitzat una nova formació a les escoles per tal de promocionar les propietats de l’oli d’oliva verge extra entre els alumnes de cicle superior de primària. El taller consta de dos parts: una de més teòrica, en què s’explica el cultiu de l’oliva, els mètodes de collita, com s’extreu l’oli, quines propietats el fan saludable i la diferència entre l’oli d’oliva verge extra i altres olis. En una segona part, els alumnes fan un tast per tal d’assaborir, identificar i reconèixer a través dels sentits com és l’oli d’oliva verge extra.
Com explica el president del grup LEADER Urgell-Pla d’Urgell, Francesc Fabregat, d’aquesta manera, els estudiants “aprenen més sobre aquest producte de proximitat, arrelat a la nostra cultura i molt saludable”.
Durant la formació, també s’explica què són les denominacions d’origen (DO), quina producció es fa a Catalunya i quins elements diferencien l’oli d’oliva verge extra de cada DO.
Després d’una primera edició d’aquest taller, el curs passat, en què cada grup d’acció local va organitzat una formació per territori, aquest curs s’amplia a cinc tastos a l’Urgell-Pla d’Urgell:
1/10/2014 ---- 9:00 a 10:30 Escola Ignasi Peraire, Mollerussa, 6è
1/10/2014 ---- 11:30 a 13:00 Escola Angel Guimerà, Tàrrega, 5è
1/10/2014 ---- 15:00 a 16:30 Escola Angel Guimerà, Tàrrega, 5è
6/10/2014 ---- 9:30 a 11:00 Escola Macià Companys, Agramunt, 5è
6/10/2014 ---- 11:30 a 13.00 Escola Macià Companys, Agramunt, 5è
De fet, els tretze grups d’acció local LEADER que participen al projecte GUSTUM repetiran i ampliaran l’experiència. Es faran, en total, una seixantena de tallers formatius sobre l’oli d’oliva verge extra a les escoles.
El Consorci LEADER Urgell-Pla d’Urgell, que coordina i desenvolupa el projecte GUSTUM per a promocionar els productes de proximitat per a contribuir al desenvolupament del món rural, està finançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Rural i els Fons Europeus.
