La Diputació de Lleida té una línia de subvencions destinada a donar suport als conservatoris i les escoles de música del territori, amb la finalitat de fomentar els centres d’iniciativa municipal que imparteixen ensenyaments musicals.
Per a la convocatòria de 2013, les escoles beneficiàries dels ajuts van ser les dels següents municipis: Rialp (Pallars Sobirà), Tremp (Pallars Jussà), Solsona (Solsonès), Balaguer, Artesa de Segre i Ponts (Noguera), Linyola, Ivars d’Urgell i Mollerussa (Pla d’Urgell), Oliana i la Seu d’Urgell (Alt Urgell); Tàrrega, Bellpuig i Agramunt (Urgell); Guissona, Cervera i Sant Guim de Freixenet (Segarra). Pel que fa al Segrià, les escoles municipals que van comptar amb aquest ajut per a l’edició del 2013 van ser les de Lleida, Puigverd de Lleida, Benavent de Segrià, Alcoletge, Alguaire, Torrefarrera, Rosselló, Artesa de Lleida i Alpicat.
Per a aquest 2014, la Diputació –a través de les subvencions gestionades des de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI)– manté aquesta línia d’ajuts amb la mateixa dotació pressupostària.
