Els organitzadors han vist clara la voluntat de convertir la fira en un espai demostratiu més que expositiu després que aquest any s'hagin posat en marxa jornades de demostració amb aplicacions pràctiques de la teoria. La inclusió del catàleg en una webapp també enfoca ara el futur pensant en les noves tecnologies. El 2015 s'afegirà una zona wifi al Saló de l'Automòbil.
Encara amb visitants recorrent el recinte firal, els organitzadors de la Fira de Sant Josep ja imaginen la pròxima edició. L'augment de visitants i els bons resultats que -a l'espera del recompte- sembla que han donat les vendes han obert les expectatives per l'any vinent. De fet, l'enquesta de satisfacció deixa clar que el 85% dels visitants vol tornar, ja que a més, 7 de cada 10 hi ha trobat el que buscaven, segons ha detallat l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona. Les mancances, s'intentaran solucionar, amb projectes com la instal·lació de la zona wifi al Saló de l'Automòbil.
Jornades demostratives
L'aplicació de les demostracions pràctiques a les Jornades Tècniques -la primera, sobre la borsa de cereals va aplegar 400 assistents-, ha deixat un bon regust de boca a Fira de Mollerussa que, segons ha destacat el seu director, Poldo Segarra, seguirà pensant en com canviar l'exposició per la demostració. Aquest any 1.300 persones han participat en les jornades tècniques.
L'any vinent "s'afegiran més demostracions", ha assegurat Segarra, que ha explicat que s'incorporarà també a la gestió de la fira el sector dels fabricants de maquinària agrícola per incloure les demandes del sector. També es seguirà apostant per la gastronomia, amb l'espai 'Aliments i Territori' on s'han exposat més de 300 productes de proximitat de 98 municipis de Ponent i el Pirineu, precisament, acompanyant-los de demostracions en directe.
L'any vinent la Fira de Sant Josep també durarà quatre dies, com enguany, i començarà però el dia 19 de març. El Saló de l'Automòbil (que enguany ha durat un dia més, aprofitant el festiu de Sant Josep) s'adaptarà a les dates.