Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

La plataforma d’afectats per la hipoteca Urgell-Segarra es va concentrar ahir a Vilagrassa per donar suport a una família que ocupa una casa de la SAREB, el banc dolent, al municipi, i a la qual se li va tallar ahir el subministrament elèctric. La vivenda estava connectada de forma il·legal a la xarxa elèctrica, i operaris d’Endesa van procedir ahir a tallar la llum.

La PAH, ha denunciat que un dels membres de la família té problemes respiratoris i necessita una màquina que funciona elèctricament per subministrar-li oxigen. Ivan Sauch, portaveu de la PAH, ha explicat que “la llei espanyola de consum no permet tallar el subministrament en casos com aquest, en que hi ha risc per la salut d’alguna persona”.

Sauch diu que “la companyia elèctrica es nega a donar d’alta el servei fins que la família en qüestió no pagui 3.000 euros de deute de llum corresponent als anteriors inquilins de la casa, i ells en la situació en que estan no s’ho poden permetre”.

La mateixa família afectada, porta tres mesos en tràmits per regularitzar la seva situació d’empadronament a Vilagrassa, pas necessari perquè la SAREB, propietària de l’immoble, s’avingui a negociar un lloguer social amb ells.

A la vivenda hi viu la Mireia amb el seu marit i dos menors, de 7 i 11 anys, a més d’un altre de 15 anys que està en tutela i que passa amb ells els caps de setmana.

Per la seva banda l’alcalde de Vilagrassa Jordi Serés ha explicat que “des de l’Ajuntament se’ls ha intentat ajudar des del principi, i fins i tot ahir vaig portar el certificat d’empadronament a les oficines d’Endesa a Tàrrega per tramitar un subministrament legal”.

Fonts consultades per la nostra emissora d’Endesa, expliquen que en el cas de Vilagrassa “l’origen del tall de subministrament està motivat per frau elèctric derivat d’una inspecció rutinaria”. La companyia en cap cas ha negat que el cas de frau vagi relacionat amb una situació de pobresa energètica, però justifica la suspensió del subministrament adduint “motius de seguretat per les persones, per evitar electrocucions o d’altres accidents que es poden derivar d’una connexió il·legal i no regulada a la xarxa i de la qual també en seriem responsables”.

Des de Endesa s’assegura que els casos de pobresa energètica “es tracten en abonats donats d’alta al servei, i en el cas de Vilagrassa no consta cap contracte de subministrament donat d’alta”.

Sobre el fet de la reclamació que es fa a la família afectada de 3.000 euros per donar d’alta el servei, deute corresponent als anteriors inquilins, Endesa assegura que “la política de la companyia va en aquest sentit, seguint l’empara de la llei espanyola de consum, que pot estar ben o mal feta però que actualment és així”.  

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes