Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

La Universitat mostra el seu rebuig com ja ho va fer amb l'esborrany de la norma

COMUNICAT DEL RECTORAT:
"La Universitat de Lleida (UdL) vol manifestar públicament el seu rebuig a la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE, en les seues sigles en castellà) presentada pel ministre d'Educació, Cultura i Esports, José Ignacio Wert.

Entenem que aquesta, a més de contradir obertament l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, constitueix un atac directe a la immersió lingüística al sistema educatiu català que tant ha contribuït, durant anys, a que la ciutadania de Catalunya aprengui i conegui tant el català com el castellà, evitant així la fractura social que representaria la consolidació de dos comunitats lingüístiques diferenciades, amb un model d'èxit abastament reconegut internacionalment per experts i institucions d'arreu del món. Des d'aquest punt de vista, la llei només contribuirà a generar un problema de cohesió social allí on no ha existit mai.

La UdL entén que aquesta Llei no respon a uns objectius reals de millora de la qualitat educativa a Catalunya, sinó només a uns criteris polítics i ideològics que, més enllà de les respectables opcions de cadascú, no es corresponen tampoc a la voluntat de la gran majoria de la societat catalana.

En aquesta mateixa línia, la UdL dóna suport a totes aquelles respostes de la comunitat educativa i de la pròpia societat catalana que, dins dels paràmetres de la llibertat d'expressió i de la legalitat democràtica, mostrin el seu rebuig a la llei".
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes