L’Ajuntament de Tàrrega aplicarà a partir del proper mes d’octubre una nova regulació semafòrica a les dues principals cruïlles de l’avinguda Catalunya, dins l’eix de l’antiga travessia de la N-II.
Aquesta modificació obeeix a motius de seguretat viària, reduint el risc potencial d’accidents. En el cas de l’encreuament situat a la plaça del Carme, on conflueix el tram urbà de la C-14 i amb major volum de trànsit, s’augmentaran els torns de pas, de tres a quatre (un torn per cada sentit de la marxa). Amb el quart torn afegit es proporcionarà més seguretat a l’hora de fer els girs a l’esquerra en el cas dels vehicles que pujant per l’avinguda Catalunya volen tombar cap al carrer Sant Pelegrí (C-14), ja que no hauran de compartir torn amb els que circulen de baixada, com passa actualment. Així, es confia d’evitar la intersecció perillosa de vehicles que de vegades s’han traduït en maniobres imprudents per part dels conductors. A la vegada es pretén de posar fi als embussos que es generen quan els vehicles es creuen i han de cedir pas. Les quatre freqüències de pas dels semàfors seran més curtes de temps que les tres actuals.
El consistori també preveu modificar els semàfors de la cruïlla de les avingudes Catalunya i Balaguer amb els carrers Santa Clara i Indústria. Així, s’hi permetran els girs cap a l'esquerra des de l’avinguda Catalunya en direcció als carrers Santa Clara i Indústria, prohibició actual que molts conductors se salten amb perill d’accident. També es tindrà en compte la millora de la seguretat als passos de vianants de la zona.
Alhora, l’Ajuntament de Tàrrega vol descongestionar de trànsit rodat l’avinguda Catalunya (eix cívic de zona 30) proporcionant rutes alternatives. Es vol potenciar en aquest sentit l’ús del carrer del Segle XX, vial que alguns conductors desestimen per l’estretor dels carrils. El consistori preveu fer més còmoda la circulació en ambdós sentits suprimint les places gratuïtes d’aparcament. Alhora, la seguretat dels vianants es reforçarà amb l’eixamplament de la vorera i la instal.lació de pilones.
Carles Pascual, regidor de Governació, ha puntualitzat que s’estudia de compensar la pèrdua dels llocs d’estacionament gratuïts al carrer del Segle XX alliberant places de zona blava a altres carrers de la mateixa zona.
Aquesta modificació obeeix a motius de seguretat viària, reduint el risc potencial d’accidents. En el cas de l’encreuament situat a la plaça del Carme, on conflueix el tram urbà de la C-14 i amb major volum de trànsit, s’augmentaran els torns de pas, de tres a quatre (un torn per cada sentit de la marxa). Amb el quart torn afegit es proporcionarà més seguretat a l’hora de fer els girs a l’esquerra en el cas dels vehicles que pujant per l’avinguda Catalunya volen tombar cap al carrer Sant Pelegrí (C-14), ja que no hauran de compartir torn amb els que circulen de baixada, com passa actualment. Així, es confia d’evitar la intersecció perillosa de vehicles que de vegades s’han traduït en maniobres imprudents per part dels conductors. A la vegada es pretén de posar fi als embussos que es generen quan els vehicles es creuen i han de cedir pas. Les quatre freqüències de pas dels semàfors seran més curtes de temps que les tres actuals.
El consistori també preveu modificar els semàfors de la cruïlla de les avingudes Catalunya i Balaguer amb els carrers Santa Clara i Indústria. Així, s’hi permetran els girs cap a l'esquerra des de l’avinguda Catalunya en direcció als carrers Santa Clara i Indústria, prohibició actual que molts conductors se salten amb perill d’accident. També es tindrà en compte la millora de la seguretat als passos de vianants de la zona.
Alhora, l’Ajuntament de Tàrrega vol descongestionar de trànsit rodat l’avinguda Catalunya (eix cívic de zona 30) proporcionant rutes alternatives. Es vol potenciar en aquest sentit l’ús del carrer del Segle XX, vial que alguns conductors desestimen per l’estretor dels carrils. El consistori preveu fer més còmoda la circulació en ambdós sentits suprimint les places gratuïtes d’aparcament. Alhora, la seguretat dels vianants es reforçarà amb l’eixamplament de la vorera i la instal.lació de pilones.
Carles Pascual, regidor de Governació, ha puntualitzat que s’estudia de compensar la pèrdua dels llocs d’estacionament gratuïts al carrer del Segle XX alliberant places de zona blava a altres carrers de la mateixa zona.