L’Ajuntament de Tàrrega ha aconseguit reduir a zero la despesa que generava la gestió del pàrquing de l’avinguda de Catalunya, de manera que actualment segons ha explicat a Ràdio Tàrrega el regidor de Governació Carles Pascual, no genera cap despesa per la ciutat.
Aquesta situació arriba segons el regidor, després de gairebé 2 anys d’haver aplicat el sistema de gestió pròpia que va incloure una reestructuració de la plantilla de treballadors municipal i un estudi per veure com es podia eixugar el dèficit que generava la gestió del pàrquing.
D’aquesta manera segons Pascual “s’ha pogut mantenir un pàrquing al centre de la ciutat a un preu realment econòmic, que això també és donar un servei al comerç i al ciutadà de Tàrrega”.
Segons el titular de Governació ara “ens hem de plantejar que aquest pàrquing s’anirà envellint i s’haurà de fer un manteniment, perquè si no passarà que al cap d’uns anys serà inviable refer unes instal·lacions en condicions”.
En aquest sentit el regidor ha apuntat que caldrà fer un estudi de quins costos es necessiten realment cada any i quines partides s’han de pressupostar paulatinament per fer el manteniment idoni i amb el cost més baix possible, i evitar així la degradació futura del pàrquing.
Cal recordar que a finals del 2013 la reorientació de la gestió del pàrquing de l’avinguda de Catalunya va portar ja a reduir el dèficit anual de 67.198 euros fins a 839 euros.
L'aparcament que va ser inaugurat a finals de 2010 té una superfície de 5.484 metres quadrats distribuïts en quatre plantes (dues subterrànies, una planta baixa parcialment coberta i un primer pis/terrassa) i amb capacitat per a 225 cotxes. L'obra va tenir un cost de 2,5 milions d'euros, finançats pel govern de l'estat espanyol.