Uns mesos després de la seva posada en marxa, el Servei de Mediació Comunitària de Tàrrega ha
aconseguit resoldre 7 conflictes entre persones i col?lectius per part dels mateixos afectats sense
haver de recórrer a instàncies judicials. La Regidoria d’Acció Social, impulsora d’aquesta iniciativa,
confia que la mediació arreli progressivament al municipi com a via per a solucionar conflictes de
forma àgil i amistosa. De fet, a més de les 7 sol?licituds que han derivat en acord, el Servei de
Mediació Comunitària de Tàrrega ha rebut unes altres 11 peticions, les quals no han prosperat en
no ajustar-se al reglament del servei o en renunciar una de les parts. Malgrat això, el consistori
valora positivament l’interès creixent de la ciutadania vers la mediació comunitària.
La mediació, de caràcter gratuït, vol fomentar el diàleg entre les persones i evitar llargs processos
judicials. A més, l’Ajuntament creu que és una bona opció quan les persones involucrades en una
confrontació s’han de continuar relacionant. En aquest sentit, el Servei de Mediació Comunitària ha
intervingut en casos de conflicte entre veïns o familiars. En els 7 processos finalitzats amb acord
han participat una vintena de persones. Els conflictes s’arbitren a través de dues mediadores
municipals que actuen de forma imparcial, buscant la millor solució per a ambdues parts.
Les dues mediadores de Tàrrega han estat contractades a través de plans d’ocupació de la
Generalitat de Catalunya (sense despesa per al consistori) i formades mitjançant cursos de la
Regidoria d’Acció Social i el centre La Solana. Val a dir que el Servei de Mediació Comunitària no
pot actuar en conflictes en què l’Ajuntament de Tàrrega sigui una de les parts implicades; en
delictes tipificats penalment; en casos de separació, divorci, custòdia dels fills i herències; o en incidències sanitàries, educatives o empresarials. Si la sol?licitud no és susceptible de ser atesa, el
mateix Servei de Mediació Comunitària assessora sobre les alternatives a què es pot recórrer per
solucionar el conflicte. Aquest servei es presta des de l’Oficina d’Acció Social i Ciutadania, a la
Plaça de les Nacions sense Estat.
En una clara aposta per la mediació comunitària, l’Ajuntament de Tàrrega imparteix de forma
regular diferents cursos sobre aquesta matèria. La darrera edició ha tingut lloc d’octubre a febrer
amb una desena d’alumnes. Finançat pel consistori i el Departament de Benestar Social i Família,
el curs brinda coneixements que també poden ser útils en aquelles feines que impliquen interacció
amb les persones (atenció social, atenció al públic, gestió de recursos humans). L’alcaldessa de
Tàrrega, Rosa Maria Perelló, i la regidora d’Acció Social, Josefina Bernades, han lliurat aquesta
setmana els diplomes.
aconseguit resoldre 7 conflictes entre persones i col?lectius per part dels mateixos afectats sense
haver de recórrer a instàncies judicials. La Regidoria d’Acció Social, impulsora d’aquesta iniciativa,
confia que la mediació arreli progressivament al municipi com a via per a solucionar conflictes de
forma àgil i amistosa. De fet, a més de les 7 sol?licituds que han derivat en acord, el Servei de
Mediació Comunitària de Tàrrega ha rebut unes altres 11 peticions, les quals no han prosperat en
no ajustar-se al reglament del servei o en renunciar una de les parts. Malgrat això, el consistori
valora positivament l’interès creixent de la ciutadania vers la mediació comunitària.
La mediació, de caràcter gratuït, vol fomentar el diàleg entre les persones i evitar llargs processos
judicials. A més, l’Ajuntament creu que és una bona opció quan les persones involucrades en una
confrontació s’han de continuar relacionant. En aquest sentit, el Servei de Mediació Comunitària ha
intervingut en casos de conflicte entre veïns o familiars. En els 7 processos finalitzats amb acord
han participat una vintena de persones. Els conflictes s’arbitren a través de dues mediadores
municipals que actuen de forma imparcial, buscant la millor solució per a ambdues parts.
Les dues mediadores de Tàrrega han estat contractades a través de plans d’ocupació de la
Generalitat de Catalunya (sense despesa per al consistori) i formades mitjançant cursos de la
Regidoria d’Acció Social i el centre La Solana. Val a dir que el Servei de Mediació Comunitària no
pot actuar en conflictes en què l’Ajuntament de Tàrrega sigui una de les parts implicades; en
delictes tipificats penalment; en casos de separació, divorci, custòdia dels fills i herències; o en incidències sanitàries, educatives o empresarials. Si la sol?licitud no és susceptible de ser atesa, el
mateix Servei de Mediació Comunitària assessora sobre les alternatives a què es pot recórrer per
solucionar el conflicte. Aquest servei es presta des de l’Oficina d’Acció Social i Ciutadania, a la
Plaça de les Nacions sense Estat.
En una clara aposta per la mediació comunitària, l’Ajuntament de Tàrrega imparteix de forma
regular diferents cursos sobre aquesta matèria. La darrera edició ha tingut lloc d’octubre a febrer
amb una desena d’alumnes. Finançat pel consistori i el Departament de Benestar Social i Família,
el curs brinda coneixements que també poden ser útils en aquelles feines que impliquen interacció
amb les persones (atenció social, atenció al públic, gestió de recursos humans). L’alcaldessa de
Tàrrega, Rosa Maria Perelló, i la regidora d’Acció Social, Josefina Bernades, han lliurat aquesta
setmana els diplomes.