Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe
Segons les estadístiques d'un estudi del turisme actual a Cervera, el perfil del turista que visita la ciutat sol ser el de famílies o parelles de mitjana edat, que representen un 55% del tipus de visitant, seguits pels grups en un 40%, majoritàriament de jubilats i en menor afluència escolars i el 5% restant és públic divers. El volum de visites de grup i guiades ha passat de 93 el 2011 a 142 el 2012. La Paeria de Cervera ha convocat un concurs per seleccionar un eslògan representatiu de la ciutat, amb el qual s'identifiquin els cerverins i les cerverines i que puguin proporcionar una imatge turística de marca conjunta de Cervera.

Segons l'estudi del turisme actual a Cervera, els grups que visiten la ciutat ho fan de forma esporàdica, és a dir, que només ho fan una vegada, però també n'hi ha de constants, que anualment realitzen diferents itineraris per la ciutat, i altres que repeteixen variant o no l'itinerari. L'objectiu actual, i en un futur proper, és obrir mercat al turisme estranger oferint un pack d'itineraris turístics guiats per Cervera.

La procedència és majoritàriament de Catalunya, representa el 60% i de la demarcació de Barcelona. Hi ha hagut un augment del turisme estranger, francesos i belgues, principalment, que representen el 20%. El turisme estatal representa un 10% del total.

L'estacionalitat de Cervera es desvia dels tòpics del turisme de sol i platja que va de juny a setembre i del turisme de muntanya concentrat a l'hivern per la temporada d'esquí. A Cervera les visites de més afluència es concentren al març, al maig, al setembre i al novembre. Els mesos d'estiu es caracteritzen pel turisme de segona residència i de vacances.

El tipus de turisme amb més demanda és el cultural, que es també el que Cervera més ofereix. Es coneix Cervera pel seu valor medieval amb llocs com el carrer Major, o les Muralles, per la Universitat, i també per Sant Pere el Gros, sobretot pel turisme estranger apassionat del romànic.

Cervera també ofereix una completa oferta en turisme cultural, religiós amb el Camí de Sant Jaume, la Passió o les Completes; esportiu, amb campionats mundials de billar, d'Espanya de ral·lis de terra, tornejos de bàsquet i futbol; de turisme festiu amb esdeveniments com l'Aquelarre o Sant Magí; i també de musical amb el Festival de Pasqua, el Festival Internacional de Música, i el concert al túnel de l'autovia A-2.

Concurs per a la selecció de l'eslògan turístic de Cervera

El termini per presentar les propostes està obert del 6 al 31 de maig. El concurs està obert a totes les persones majors de 18 anys que hauran de presentar creacions originals i inèdites, fins a un màxim de tres propostes, signades amb un sol pseudònim.

Les propostes presentades hauran de ser coherents amb els criteris turístics de la ciutat, que es desprenen de l'estudi del turisme actual a Cervera que es pot consultar a les bases. El jurat escollirà cinc propostes finalistes amb les quals la Paeria de Cervera realitzarà una enquesta a la població per tal d'escollir la proposta guanyadora. S'ha establert un únic premi de 750 euros per a la persona autora de l'eslògan escollit. La proposta guanyadora serà l'eslògan que acompanyarà el material promocional editat per la Paeria de Cervera.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes