El Consell Comarcal de l’ Urgell du a terme les tasques d' orientació , informació i formació dels consumidors i usuaris de la comarca de l' Urgell. Un dels principals objectius de l’ OCIC - Oficina Comarcal d’ Informació al Consumidor a la Comarca de l’ Urgell, és aconseguir que els ciutadans siguin conscients que hi ha una oficina que vetlla pels seus interessos com a persones consumidores.
De les consultes rebudes, 280 corresponen a reclamacions i denúncies trameses a l’Agència Catalana del Consum, un 181 % més que l’any 2012.
El 53 % de les reclamacions corresponen al sector bancari; el 27 % al sector de telefonia i internet; l’11 % al sector de la llum; el 6% al sectors de petits i comerços i la resta amb temes diversos com les companyies aèries, empreses de finques, farmàcies, vehicles de segona mà i altres.
Majoritàriament, el nombre de tramitacions són de Tàrrega, el 42 %; el 8 % de Bellpuig; el 23% d’ Agramunt; el 9% d’ Anglesola; i el 12 % de la resta de la comarca.
El 57% de les reclamacions han estat realitzades per homes i el 43% per dones.
Des de l'Oficina es duu a terme la difusió de campanyes informatives a comerços i empreses de la comarca, sobre temes de consum, i s' anima a les empreses perquè s'adhereixin a la Junta Arbitral de Consum, amb l'objectiu de donar la màxima garantia als consumidors de la comarca.
Pel que fa a les respostes rebudes de l’ Agència Catalana del Consum, de les resolucions de les reclamacions i denúncies plantejades pels consumidors i enviades per aquesta OCIC, el 44% dels expedients s’ha resolt favorablement, un 53% d’expedients no s’han resolt favorablement per no haver-hi voluntat de mediació i el 3% restant han esdevingut denúncies.