L’Ajuntament de Tàrrega aplica des d’avui millores de mobilitat al carrer del Segle XX. Per afavorir una circulació més fluïda del trànsit rodat, s’ha suprimit la filera de places gratuïtes d’aparcament i els vehicles disposen ara de dos carrils de 2,5 metres d’amplada en cada sentit. Efectius de la brigada municipal també han instal?lat avui pilones o fites a la calçada, en concret a 90 centímetres de la vorera (on fins ara aparcaven els vehicles) per contribuir a la seguretat dels vianants. Val a dir que el consistori preveu eixamplar aquesta vorera quan disposi de pressupost. L’Ajuntament potencia així l’ús del carrer del Segle XX com a ruta alternativa a l’avinguda de Catalunya (dins l’antiga travessia de la N-II, transformada en eix cívic de zona 30).
D’altra banda, la pèrdua dels llocs d’estacionament gratuïts al carrer del Segle XX es compensarà alliberant places de zona blava als carrers adjacents. En aquest sentit, es negocia ara amb l’empresa concessionària d’alliberar places al carrer de Sant Roc, llocs de pagament que de retruc se satisfarien implantant-ne de nous a l’avinguda de Barcelona, zona on representants dels establiments comercials han sol?licitat aquest tipus d’estacionament. En aquest sector, tanmateix, s’habilitaran places gratuïtes a l’interior de la rotonda de plaça de Riambau.
Paral.?lelament, la brigada també ha procedit aquest matí a retirar la meitat dels elements separadors (una cinquantena de cubs de formigó) de la mitjana central de l’antiga travessia de la N-II. La mesura s’adoptat atenent a l’estudi de mobilitat sobre aquest eix realitzat pel consistori i en el qual es posen de relleu diverses millores de seguretat, accessibilitat i estètica. Amb aquesta intervenció, es vol esponjar visualment la travessia alhora que es facilita la mobilitat dels vianants quan creuen de vorera així com dels vehicles d’emergència. El consistori també preveu durant les properes setmanes de substituir part dels bancs per més jardineres. De l’esmentat estudi també es desprèn que el trànsit rodat a la travessia ha baixat des de l’any 2010 a la meitat, fins a 5.000 vehicles diaris (2.500 en cada sentit), xifres que el consistori vol reduir encara més.
D’altra banda, la pèrdua dels llocs d’estacionament gratuïts al carrer del Segle XX es compensarà alliberant places de zona blava als carrers adjacents. En aquest sentit, es negocia ara amb l’empresa concessionària d’alliberar places al carrer de Sant Roc, llocs de pagament que de retruc se satisfarien implantant-ne de nous a l’avinguda de Barcelona, zona on representants dels establiments comercials han sol?licitat aquest tipus d’estacionament. En aquest sector, tanmateix, s’habilitaran places gratuïtes a l’interior de la rotonda de plaça de Riambau.
Paral.?lelament, la brigada també ha procedit aquest matí a retirar la meitat dels elements separadors (una cinquantena de cubs de formigó) de la mitjana central de l’antiga travessia de la N-II. La mesura s’adoptat atenent a l’estudi de mobilitat sobre aquest eix realitzat pel consistori i en el qual es posen de relleu diverses millores de seguretat, accessibilitat i estètica. Amb aquesta intervenció, es vol esponjar visualment la travessia alhora que es facilita la mobilitat dels vianants quan creuen de vorera així com dels vehicles d’emergència. El consistori també preveu durant les properes setmanes de substituir part dels bancs per més jardineres. De l’esmentat estudi també es desprèn que el trànsit rodat a la travessia ha baixat des de l’any 2010 a la meitat, fins a 5.000 vehicles diaris (2.500 en cada sentit), xifres que el consistori vol reduir encara més.
