ACN Lleida .- Renfe restablirà aquest dimecres a dos quarts de nou del vespre la circulació ferroviària en el tram Tàrrega-Cervera un cop Adif haurà finalitzat les obres de millora d'un terraplè situat entre els punts quilomètrics 232,3 i 232,7 de la línia Barcelona-Manresa-Lleida. D'aquesta manera, des de l'inici de servei de dijous, els trens de la línia R12 recuperaran el seu recorregut en aquest tram, així com els horaris habituals de la línia. El restabliment de la circulació de trens entre Tàrrega i Cervera es farà abans de la data inicialment prevista per al 3 de setembre.
Durant el període d'obres, Renfe ha establert un servei alternatiu d'autobús per carretera entre les estacions de Tàrrega i Cervera. De la mateixa manera, a partir del proper dijous, els trens de la línia R12, que en sentit Tàrrega – L'Hospitalet havien avançat 20 minuts la seva sortida, recuperaran el seu horari de pas habitual en tot el seu recorregut.
Aquestes obres, amb una inversió superior als 820.000 euros, tenen com objectiu consolidar l'estat d'un terraplè de 400 metres de longitud, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. Un cop finalitzades les obres se suprimirà de forma gradual la limitació temporal de velocitat en aquest punt, incrementant la velocitat de pas dels trens i reduint així els temps de viatge.
Les obres van iniciar l'11 d'abril i han comportat la interrupció del trànsit en aquest trajecte des del passat 4 de juliol. Des d'aquesta data, s'ha aixecat la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), s'ha rebaixat la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'ha executat la nova plataforma, s'han muntat els nous elements la superestructura i s'han fet les proves necessàries per garantir el correcte funcionament de la infraestructura i dels sistemes. En la darrera fase, es realitzaran treballs complementaris que no tindran cap afectació sobre el servei.
Aquestes obres, amb una inversió superior als 820.000 euros, tenen com objectiu consolidar l'estat d'un terraplè de 400 metres de longitud, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. Un cop finalitzades les obres se suprimirà de forma gradual la limitació temporal de velocitat en aquest punt, incrementant la velocitat de pas dels trens i reduint així els temps de viatge.
Les obres van iniciar l'11 d'abril i han comportat la interrupció del trànsit en aquest trajecte des del passat 4 de juliol. Des d'aquesta data, s'ha aixecat la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), s'ha rebaixat la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'ha executat la nova plataforma, s'han muntat els nous elements la superestructura i s'han fet les proves necessàries per garantir el correcte funcionament de la infraestructura i dels sistemes. En la darrera fase, es realitzaran treballs complementaris que no tindran cap afectació sobre el servei.