Dins el paquet de mesures de seguretat viària que el consistori aplica aquests dies a l?antiga N-II entre Tàrrega i Vilagrassa
L'Ajuntament de Tàrrega ha finalitzat la col—locació de ressalts reductors de velocitat a l?avinguda de Josep Trepat Galceran, dins el segment de l?antiga N-II que uneix la ciutat amb la veïna localitat de Vilagrassa. La mesura de seguretat viària pretén fer reduir la velocitat dels vehicles en aquest tram, el qual constitueix l?accés oest al nucli urbà. En concret, s?han construït ressalts a cadascun dels dos extrems de l?avinguda de Josep Trepat Galceran. Són fets d?aglomerat asfàltic i en forma de passos elevats. Entre ambdós ressalts s?ha pintat una franja vermella al centre de la calçada, senyalització que prohibeix els avançaments i redueix l?amplada dels dos carrils de circulació. Aquest vial també dóna accés al Museu de la Mecanització Agrària J. Trepat, basat en l?antiga fàbrica del mateix nom i recentment inaugurat.
Precisament, el projecte de millores de mobilitat contempla l?habilitació al voral sud de la calçada d?un pas per a vianants de 200 metres de longitud que unirà la plaça de Josep Pont i Creus amb el museu. Aquest carril tindrà 4 metres d?amplada, nova il—luminació i quedarà delimitat per una tanca i pilones.
Tot aquest paquet de mesures té un cost de 38.000 euros, finançat pel PUOS del Govern català. També és previst d?implementar altres mesures en tot el traçat de l?antiga N-II fins al límit amb el terme de Vilagrassa (vial de titularitat municipal). En tot aquest tram la velocitat es limitarà a 50 km/h i es prohibiran els avançaments. El consistori vol que els conductors considerin el vial com un carrer malgrat la seva fesomia de carretera.
L'Ajuntament de Tàrrega ha finalitzat la col—locació de ressalts reductors de velocitat a l?avinguda de Josep Trepat Galceran, dins el segment de l?antiga N-II que uneix la ciutat amb la veïna localitat de Vilagrassa. La mesura de seguretat viària pretén fer reduir la velocitat dels vehicles en aquest tram, el qual constitueix l?accés oest al nucli urbà. En concret, s?han construït ressalts a cadascun dels dos extrems de l?avinguda de Josep Trepat Galceran. Són fets d?aglomerat asfàltic i en forma de passos elevats. Entre ambdós ressalts s?ha pintat una franja vermella al centre de la calçada, senyalització que prohibeix els avançaments i redueix l?amplada dels dos carrils de circulació. Aquest vial també dóna accés al Museu de la Mecanització Agrària J. Trepat, basat en l?antiga fàbrica del mateix nom i recentment inaugurat.
Precisament, el projecte de millores de mobilitat contempla l?habilitació al voral sud de la calçada d?un pas per a vianants de 200 metres de longitud que unirà la plaça de Josep Pont i Creus amb el museu. Aquest carril tindrà 4 metres d?amplada, nova il—luminació i quedarà delimitat per una tanca i pilones.
Tot aquest paquet de mesures té un cost de 38.000 euros, finançat pel PUOS del Govern català. També és previst d?implementar altres mesures en tot el traçat de l?antiga N-II fins al límit amb el terme de Vilagrassa (vial de titularitat municipal). En tot aquest tram la velocitat es limitarà a 50 km/h i es prohibiran els avançaments. El consistori vol que els conductors considerin el vial com un carrer malgrat la seva fesomia de carretera.