Ja s’ha obert la convocatòria 2015 per optar al 5è Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d'Estudis de Gestió Cultural, impulsat per Ros Roca Group i FiraTàrrega amb l'objectiu de contribuir a la difusió dels estudis en el camp de la gestió cultural en l'àmbit europeu. El premi vol promoure l’aparició d’estudis de caràcter, dimensió i aplicabilitat universals el cos dels quals sigui marcadament reflexiu i assagístic.
Es tindran en consideració quatre grans criteris: la rellevància i la innovació reflexiva; la capacitat social, política i cultural de transformació; l’aplicabilitat propositiva; i el rigor metodològic de l’assaig.
El premi està dotat amb 6.000 euros. L’obra final haurà de ser inèdita i prendrà la forma d’un assaig amb un cos reflexiu i un apartat final propositiu. Podrà estar escrita en català, castellà, anglès o francès, amb una extensió d’entre 100 i 180 pàgines DIN A4 (annexos exclosos) per una sola cara. Les obres hauran d’anar acompanyades del formulari d’inscripció degudament complimentat que es pot trobar a l’adreça http://www.firatarrega.cat/formacio/premi-ramon-roca-boncompte.
La recepció dels treballs es realitzarà des del 20 de gener de 2015 fins al 15 de setembre de 2015. Els originals s'enviaran com a document adjunt en format PDF per correu electrònic a l’adreça info@firatarrega.com, especificant a l’assumpte “Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d’Estudis de Gestió Cultural”.
La deliberació del jurat tindrà lloc durant el mes d’octubre de 2015 i el seu veredicte es farà públic als webs de FiraTàrrega i Ros Roca Group. L’obra guanyadora serà presentada per part del seu autor en una jornada oberta al públic al llarg del mes de novembre. L’organització farà pública la versió digital del treball guanyador.
El jurat estarà presidit per Maria Dolors Enrich (Ros Roca Group) i format per Joan Biscarri (Universitat de Lleida), Lluís Bonet (Universitat de Barcelona), Elisenda Figueras (Universitat Pompeu Fabra), Alba Colombo (Universitat Oberta de Catalunya), Jordi Baltà (APGCC) i Oriol Martí (FiraTàrrega).
Cal recordar que el treball de Tino Carreño Morales La gestión de festivales en tiempos de crisis: anàlisis de las estrategias financieras y laborales e impacto de la recesión econòmica va erigir-se com el guanyador del Premi Ramon Roca Boncompte 2014 d’entre un total de 15 estudis i investigacions presentats a la convocatòria.
