Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

Tàrrega acull fins al 17 de desembre al Museu Comarcal de l’Urgell una exposició sobre els ritus funeraris a la Catalunya prehistòrica. Es tracta d’una proposta itinerant de la Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya (ArqueoXarxa) aplegant 300 objectes recuperats en diversos jaciments. Al llarg de 8 àmbits temàtics, la mostra documenta 20.000 anys de pràctiques funeràries a la prehistòria catalana, vestigis que permeten interpretar els canvis culturals, la relació amb l'entorn, les creences i el món simbòlic. Els visitants poden veure quatre recreacions de diferents tipus d’enterraments característics de la prehistòria junt amb peces aportades per una vintena de museus catalans. Entre aquests figura el Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega, que exhibeix aquí dos vasos recuperats en una balma funerària de Nalec (neolític final i calcolític antic). Aquestes restes mai no s’havien exposat abans al públic.

 

Altres peces provenen de troballes recents com les restes de la Sagrera a Barcelona, els enterraments de Can Sadurní a Begues o el sepulcre megalític de Seró. L’exposició du per nom “La fi és el principi – Pràctiques funeràries a la Catalunya prehistòrica” i és una producció del Museu de Gavà. Precisament, el director d’aquest centre i comissari de l’exposició, Josep Bosch, ha inaugurat la mostra a Tàrrega junt amb el director del Museu d’Arqueologia de Catalunya, Josep Manuel Rueda. A l’acte han estat acompanyats pel regidor de Cultura, Raül Palacios, i el director tècnic del Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega, Oriol Saula (vegeu fotografia). En el decurs de la inauguració s’ha anunciat que l’estada de la mostra a Tàrrega es completarà amb un programa paral·lel de conferències i tallers a càrrec d’arqueòlegs i antropòlegs.

 

 

Exposició "LA FI ÉS EL PRINCIPI - PRÀCTIQUES FUNERÀRIES A LA CATALUNYA PREHISTÒRICA"

Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega (Carrer Major, 11)

De dilluns a dimecres, de 10 a 14 h · De dijous a diumenge, de 10 a 14 h i de 19 a 21 h (també altres dies festius)

 

 

PROGRAMA D’ACTIVITATS PARAL·LELES

 

Dijous 16 de novembre

Conferència PRÀCTIQUES FUNERÀRIES A LA CATALUNYA PREHISTÒRICA amb Josep Bosch, director del Museu de Gavà

A 2/4 de 9 del vespre, al Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega

 

Dijous 23 de novembre

Conferència COM CONÈIXER ELS NOSTRES AVANTPASSATS ABANS DE L’ESCRIPTURA A TRAVÉS DE LES SEVES RESTES ÒSSIES

Amb Eulàlia Subirà, doctora en Antropologia (UAB)

A 2/4 de 9 del vespre, al Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega

 

Dijous 30 de novembre

Conferència LES NECRÒPOLIS TUMULÀRIES DE PONENT AL BRONZE FINAL I 1ER FERRO: ELS CASOS D’ALMENARA I ROQUES DE SANT FORMATGE

Amb Andreu Moya, Oscar Escala, Enric Tartera, Ares Vidal, Anna Gomez, Jorgina Prats i Gemma Piqué (arqueòlegs i restauradora del projecte Almenara)

A 2/4 de 9 del vespre, al Museu Comarcal de l’Urgell – Tàrrega

 

Dissabte 2 de desembre

Taller d’arqueologia de la mort

A les 11 del matí, al pati exterior del Museu Comarcal de l’Urgell - Tàrrega

 

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes