Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe
Tàrrega celebrarà la festa tradicional dels Tres Tombs d’enguany aquest diumenge 27 de gener amb el director general d'Agricultura i Ramaderia de la Generalitat de Catalunya, Miquel Molins, com a convidat d’honor.
L’acte central serà una vegada més la desfilada de muntures, carruatges, tractors i carrosses a la plaça del Carme en honor a Sant Antoni Abat, patró dels animals i els traginers. L’acte ha esdevingut amb els anys un sentit homenatge a la pagesia i a les tasques del camp. A més de la Societat de Sant Antoni Abat i l’Ajuntament de Tàrrega, la convocatòria aplega l’esforç d’entitats de cultura popular com l’Associació Guixanet o La Fal•lera Gegantera, contribuint a revifar la festa.
El programa s'iniciarà a les 10 del matí de la mà de l'Associació Guixanet, que oferirà l'esmorzar de llonganissa a la plaça del Carme. Per escalfar motors, a 2/4 d'11 del matí, els Tambors de Diables BAT faran una exhibició al mateix indret. La desfilada dels Tres Tombs s'iniciarà a 2/4 de 12 del migdia, quan el seguici encapçalat pel pendonista rebrà la benedicció a la plaça de Sant Antoni. Tot seguit, els participants s’adreçaran cap a la plaça del Carme, on recorreran els Tres Tombs. Els centres escolars del municipi i agricultors de l’Urgell i comarques veïnes desfilaran fent gala dels seus quadres escènics, els quals reprodueixen escenes de la vida rural. D’altres opten per ironitzar sobre temes d’actualitat o fer sentir les seves reivindicacions a favor del territori. Els organitzadors premien les millors creacions en les categories de tema agrícola i tema lliure. Al seguici no faltaran elements de la cultura popular de Tàrrega com Lo Tossino, La Fal•lera Gegantera i els Tambors de Diables BAT. Paral•lelament, la Regidoria de Promoció Econòmica organitza el mercat tradicional instal•lat a la plaça del Carme. Una trentena de parades de productes d’alimentació, naturals i artesans conviuran en el mateix espai amb demostracions en viu d’antics oficis.

ESCOLTA LA NOTÍCIA EN VEU DELS SEUS PROTAGONISTES:
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes