Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

 Tàrrega mantindrà el seu costum d’honorar Sant Magí aquest proper divendres 19 d’agost, en el marc de la festa tradicional que aplega els “magins” de la localitat. L’acte tindrà lloc al Parc de Sant Eloi, la gran zona verda urbana de la capital de l’Urgell. La trobada s’iniciarà a les 9 del matí amb una missa a l’ermita, en què s’interpretaran els goigs dedicats a Sant Magí. Les composicions, estrenades l’any passat, compten amb lletra de Mossèn Climent Forner i música de Josep Maria Salisi.

Tot seguit, i sense sortir del parc, la celebració es desplaçarà cap a la placeta que duu el nom de Sant Magí, la qual ha estat objecte de restauracions i millores durant els darrers anys. En aquest indret, i davant la majòlica del sant, els assistents faran els glops d’aigua portada des del santuari de la Brufaganya, a la qual la tradició atribueix propietats miraculoses. També es posarà a l’abast uns càntirs de disseny exclusiu. Si bé Tàrrega homenatja Sant Magí des del segle XVIII, s’ha consolidat des de l’any 1953 el costum dels “magins” targarins d’aplegar-se al redós de l’esmentada plaça. La festa també s’ha perpetuat d’un temps ençà gràcies als esforços de la Parròquia de Tàrrega i l’Associació dels Amics de l’Arbre, entitat que té cura del Parc de Sant Eloi, espai de titularitat municipal.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes