Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

L’Ajuntament de Tàrrega està elaborant un informe que remetrà a la direcció general de carreteres per limitar la velocitat del tram urbà de la C-14 que discorre per l’interior de la ciutat a 30 quilòmetres per hora, amb l’objectiu de garantir la seguretat fins que no es materialitzi una alternativa a la via.

Així ho ha explicat a Ràdio Tàrrega el regidor de Governació de l’Ajuntament Carles Pascual, que ha avançat també que aquesta actuació s’inclou en un projecte de més abast que convertirà tota la ciutat en zona 30, i que tindrà algunes excepcions.

Pascual ha explicat que des de l’equip de govern “ja fa dies que estem treballant en el projecte degut a queixes rebudes per ciutadans en el sentit de que hi ha vehicles que circulen a més velocitat de la permesa per l’interior del casc urbà”.

El regidor ha apuntat que des de governació amb la col·laboració de la Policia Municipal s’efectuen controls preventius de velocitat que donen com a mitjana una velocitat de circulació de 55 quilòmetres per hora dins el nucli urbà. “Si a una autovia es limita en molts casos la velocitat a 100 quilòmetres per hora, i el límit en una carretera normal està a 90, circular a 50 quilòmetres per hora per un centre urbà considerem que és una velocitat molt alta, tot i ajustar-se a la normativa vigent”, ha dit Pascual.

Segons el titular de Governació, l’estudi que s’ha efectuat de carrers de la capital de l’ Urgell en col·laboració amb la policia local, determina que es limitarà la velocitat a 30 quilòmetres per hora a tota la ciutat exceptuant la Ronda dels Comtes de Barcelona i l’Avinguda Verge de Montserrat que són de circumval·lació, i  en que es mantindria la velocitat a 50. També es fixarà una zona de 20 quilòmetres per hora en tot el casc antic de la ciutat.

La intenció de l’equip de govern és d’aplicar aquestes noves limitacions de velocitat de forma immediata segons Pascual, “no obstant estem elaborant els informes i estem en negociacions amb carreteres perquè ens concedeixin la limitació a 30 en el tram urbà de la C-14, ja que alhora de senyalitzar de nou els carrers, no és el mateix fer una senyalització de limitació homogènia, que tenir que anar carrer per carrer fixant diferents senyalitzacions de limitació”.

Depenent de la decisió que s’adopti en la limitació de velocitat a la C-14, Carles Pascual ha avançat que “abans de l’estiu ja hauria d’estar resolt el tema en tot el nucli urbà de Tàrrega”.

Aquest canvi substancial en el trànsit urbà, també va lligat segons el regidor en l’objectiu de sol·lucionar el tema dels carrils bici.

La intenció de l’equip de govern és estudiar la implementació d’un carril bici de circumval·lació d’acord amb tots els grups municipals una vegada s’apliquin les noves limitacions de velocitat. El regidor de governació reconeix que “el cost d’aplicar un carril bici és elevat per la seva infraestructura, i de moment limitant la velocitat a 30, és més fàcil poder reduir la velocitat dels vehicles de 30 a 20, que de 50 a 20. Per tant amb aquesta mesura pràcticament estem posant un carril bici a tota la ciutat sense tenir que marcar”, ha dit.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes