El Govern posarà en marxa coincidint amb la inauguració del nou carril bus-VAO de la C-58 una nova xarxa de bus 'exprés.cat' amb 40 noves línies de servei ràpid amb integració tarifaria ATM per a 21 milions de viatgers l'any a tot Catalunya. Segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, la implementació del nou servei serà progressiva fins el 2013 i s'iniciarà amb quatre línies entre Barcelona i Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola-UAB a partir del 29 d'octubre, coincidint amb l'obertura del nou carril de bus-VAO. La infraestructura però, també estarà oberta al trànsit de les motos, els vehicles privats amb tres o més ocupants i els ecològics. Segons ha explicat Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat, el control del trànsit del nou carril bus-VAO serà presencial per agents del trànsit del cos del Mossos d'Esquadra. A banda d'aquesta presència policial no hi haurà cap barrera física amb control del pas per accedir al carril, com si que passa per exemple als peatges. La possibilitat d'agafar per tant aquest carril serà "fàcil" malgrat que fonts del departament avisen als conductors que passar pel carril bus-VAO sense tenir-ne permís els pot suposar multes de fins a 200 euros. Recoder ha defensat la noxa xarxa de bus 'exprés.cat' assegurant que es tracta d'un "nou concepte" de servei públic "més ràpid, més còmode, més modern i més sostenible" que amb el temps, ha afegit, convencerà als usuaris de què el bus "ja no és un servei secundari". En aquest sentit, el conseller ha explicat que la voluntat del Govern no és prendre els usuaris d'altres línies de bus actuals -"que no s'eliminaran", ha aclarit- ni tampoc d'altres models de servei públic, sinó "atraure usuaris del transport privat". Segons el seu parer, amb aquestes actuacions com la xarxa de bus exprés i la implementació de carrils de bus-VAO el Govern pretén donar més competitivitat i comoditat al transport del bus per tal que "progressivament els ciutadans entenguin que el transport públic és el present i el futur". Els serveis de bus ràpid enllaçaran les principals ciutats catalanes amb freqüències de pas de prop de 10 minuts i faran uns trajectes més curt que en alguns casos, expliquen fonts del Departament, suposarà reduir a la meitat els trajectes que s'ofereixen amb altres línees de bus. Una reducció que a banda del que permet aconseguir un carril Bus també es buscarà a través de prioritats semafòriques en els encreuaments o canviant les parades.
Per a la posada en marxa d'aquestes 40 línies de bus, el Departament té previst una inversió anual pel 2013 d'1,5 milions d'euros. A banda, també ha previst destinar 150.000 euros més per adequar les marquesines amb pals de parada informatitzats per poder oferir informació dinàmica i immediata dels serveis de busos. L'actuació compta també amb inversió privada per part dels operadors que ofereixen el servei que en el cas dels vehicles, per exemple, financen el 60% del cost. La implementació de la xarxa serà progressiva a partir d'aquesta tardor. Des de Lleida, els busos 'exprés' connectaran amb Tàrrega i Cervera, Balaguer, Alfarràs, Les Borges Blanques, Alcarràs, Alpicat i Almacelles.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies. Més informació
Configuració galetes