Tàrrega va ser un dels vuit municipis lleidatans que el passat 25 de setembre va participar a la segona edició de la Cursa de Transports de l’Àrea de Lleida, organitzada per l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) i l’Associació per la Promoció del Transport Públic. Aquesta és una iniciativa de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura que compara temps, costos, consums i emissions de CO2 en l’ús de diferents mitjans de transport en un mateix trajecte. En el cas de Tàrrega, tres voluntaris van sortir a les 9 del matí de la plaça Major per desplaçar-se fins a la plaça de l’Escorxador de Lleida. Utilitzaren respectivament una línia regular d’autocar, un cotxe convencional i un cotxe elèctric. Aquest últim participà per primera vegada la cursa.
Si bé l’usuari de l’autobús fou el darrer a arribar, l’ATM destaca que els desplaçaments en transport públic tenen un cost ambiental fins a cinc vegades inferior en relació als efectuats amb vehicle particular convencional. En el cas del cotxe elèctric, però, no suposa cap cost ambiental ja que no emet CO2. A més, els dos turismes de Tàrrega (convencional i elèctric) van arribar frec a frec a Lleida. Els voluntaris de Tàrrega foren Jordi Torné (vehicle elèctric), Josep Maria Virgili (vehicle convencional) i Agustí Gonzàlez (bus).
Si bé l’usuari de l’autobús fou el darrer a arribar, l’ATM destaca que els desplaçaments en transport públic tenen un cost ambiental fins a cinc vegades inferior en relació als efectuats amb vehicle particular convencional. En el cas del cotxe elèctric, però, no suposa cap cost ambiental ja que no emet CO2. A més, els dos turismes de Tàrrega (convencional i elèctric) van arribar frec a frec a Lleida. Els voluntaris de Tàrrega foren Jordi Torné (vehicle elèctric), Josep Maria Virgili (vehicle convencional) i Agustí Gonzàlez (bus).
