Aquest proper cap de setmana entraran en funcionament els dos nous filtres de sorra de l’estació potabilitzadora de Tàrrega, que aportaran una millora en la qualitat de l’aigua a la capital de l’Urgell. Així ho ha explicat a Ràdio Tàrrega el regidor de Serveis Municipals Santi Costa que ha afegit que entre avui dijous i demà divendres finalitzaran les proves pertinents a càrrec dels tècnics de l’empresa adjudicatària de la seva instal·lació, Aqualogy Medio Ambiente.
Els dos nous filtres es netejaran de manera automàtica, estalviant així despesa en recursos, i complementaran els quatre filtres actuals, els quals requereixen neteja manual.
El cost de la intervenció ha estat de 133.000 euros i ha inclòs els treballs d’instal·lació de dos nous filtres de sorra i altres elements de funcionament per millorar l’estació potabilitzadora del municipi. El pressupost també inclou materialitzar totes les adaptacions necessàries perquè la planta de tractament millori la qualitat de l’aigua potable a Tàrrega.
La inversió ha comptat amb un ajut de 104.500 euros provinent de la Diputació de Lleida. Els 28.500 euros restants els aporta el consistori targarí amb una partida ja prevista a l’exercici 2013.