Tàrrega ja ha limitat la velocitat a 30 quilòmetres per hora, en el tram de via urbana que va des del pont sobre el riu Ondara, al carrer Joan Maragall, fins el carrer de les Santes Espines, passada la via del ferrocarril. La mesura és prevista dins del pla de l’Ajuntament de limitar la velocitat a 30 quilòmetres per hora en el tram urbà de la C-14 amb l’objectiu de garantir la seguretat fins que no es materialitzi una alternativa a la via. Aquest és el tram de la carretera C-14 que la Direcció General de Carreteres ha autoritzat reduir la velocitat després d’estudiar la proposta presentada per l’Ajuntament de Tàrrega.
Recordem que aquesta actuació s’inclou en un projecte de més abast que convertirà tota la ciutat en zona 30, i que tindrà algunes excepcions.
Segons el regidor de Governació Carles Pascual, un estudi que s’ha efectuat de carrers de la capital de l’ Urgell en col·laboració amb la policia local, determina que es limitarà la velocitat a 30 quilòmetres per hora a tota la ciutat exceptuant la Ronda dels Comtes de Barcelona i l’Avinguda Verge de Montserrat que són de circumval·lació, i en que es mantindria la velocitat a 50. També es fixarà una zona de 20 quilòmetres per hora en tot el casc antic de la ciutat.
Carles Pascual en declaracions a Ràdio Tàrrega ha explicat que “amb aquestes mesures de reducció de les velocitats dins el nucli urbà de la ciutat, aconseguirem que molts carrers i vies que no es poden convertir en carrils bici, amb aquestes limitacions de velocitat, pràcticament ho passaran a ser sense tenir que marcar els carrers que no ens donen les amplades suficients fixades per la legalitat”.
Aquestes noves limitacions de velocitat en el conjunt de la ciutat s’aplicaran a partir del proper mes de setembre, segons Pascual.
El regidor de Governació ha dit que aquestes mesures de seguretat viària s’adopten a l’espera de la tant reclamada variant de la C-14.
Pascual ha reconegut negociacions amb el Govern en el traçat d’una nova variant “que serà més factible i que redueix considerablement el cost del projecte original, en el qual pot ser que hi hagi el compromís per part de carreteres amb que podríem treure tot el trànsit pesant intern de la ciutat el qual si ens preocupa”.
FOTO: Fi del tram de limitació de velocitat a 30 quilòmetres per hora en un tram urbà de la C-14 a Tàrrega