Ràdio Tàrrega en directe
Ràdio Tàrrega en directe

 ACN Lleida .- Un total de 36 establiments de les Garrigues, la Noguera, l'Urgell, la Segarra, el Pla d'Urgell i el Segrià compten amb el segell que indica que serveixen productes de proximitat en la cuina que elaboren per als seus clients. En un acte al Departament d'Agricultura a Lleida on s'ha presentat el segell 'venda de Proximitat-Circuit Curt', s'ha lliurat el material promocional i el segell distintiu així com el diploma de Reconeixement de la cuina feta amb producte de proximitat, a alguns d'aquests restaurants. Un dels restauradors, Jaume Marimon , de l'Hostal Jaumet de Torà (Segarra) ha destacat que hi ha molts beneficis amb el ''pacte'' entre la cuina tradicional i els productes que elaboren els pagesos de la terra, igual que ho ha fet Marc Solé, de Cal Bretó, de Tudela de Segre, on fan horta i llegums i assegura que tot i que a curt termini no es nota, més endavant registren majors beneficis econòmics venent directament.

El Departament d'Agricultura ha impulsat els darrers mesos l'esmentada campanya entre els restaurants, per tal de fomentar les relacions comercials entre productors locals i restauradors. Per a desenvolupar-la, el Departament ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG) que realitza tasques de recerca, promoció i difusió del projecte. Per a facilitar una bona implementació del projecte la Fundació està facilitant el contacte entre productors i restauradors, i donant suport a la iniciativa de la creació d'una Associació de Productors amb delegacions per tot el territori.

El director dels serveis territorials d'Agricultura a Lleida, Ferran de Noguera, ha explicat que el Govern es va veure motivat a impulsar una iniciativa d'aquestes característiques per la creixent demanda i interès dels consumidors respecte als productes de proximitat. És per això, ha afegit, que es va decidir regular per decret fa 3 anys i ara s'està estenent i debatent arreu del territori per recollir diferents punts de vista sobre aquest tema. Al seu torn, la directora de la FICCG, Pepa Aymamí, ha destacat que tot aquest tipus d'iniciatives són un impuls més per tal que la UNESCO reconegui la cuina catalana com a Patrimoni de la Humanitat.

El desenvolupament de la venta de proximitat beneficia tant als productors com als consumidors: als primers perquè aconsegueixen una major valoració dels seus productes en un moment en què la volatilitat i incertesa de molts preus agraris posen en perill la viabilitat d'algunes empreses agràries; i als consumidors perquè poden conèixer el procés d'obtenció d'aquests productes que els hi genera una confiança i seguretat en el seu consum així com la certesa de la sostenibilitat d'aquest tipus de produccions.
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes