Els ajuntaments de Vielha, Cervera i Almacelles han delegat la gestió de les sancions de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària dels respectius municipis a l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL) de la Diputació de Lleida. Aquest servei informatitza tot el procés de forma que els ajuntaments no necessiten disposar d'una infraestructura per gestionar les sancions i alhora guanyen en agilitat en la tramitació. La policia local d'aquestes poblacions se sumarà així a les de Balaguer i Tàrrega i també disposarà de diverses PDA i una petita impressora portàtil per poder expedir immediatament la denúncia que es diposita al vehicle.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i els alcaldes de Vielha, Cervera i Almacelles, Alejandro Moga, Ramon Royes i Josep Ramon Ibarz, respectivament han signat aquest dimarts un conveni de col·laboració per delegar la gestió de les sancions de trànsit a l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals de la Diputació de Lleida. Amb aquest servei, l'OAGRTL assumeix el cobrament de les multes de trànsit i gestiona íntegrament tot el procediment, des de l'inici de la multa fins a les al·legacions, resolucions de recursos i notificacions. Aquest automatisme suposa un gran estalvi de temps, facilita el control del procés i permet la signatura electrònica.

El president de la Diputació de Lleida ha destacat la importància de millorar encara més l'eficiència dels ajuntaments, ja que es donen molts casos en què el cost del tràmit per via executiva supera el cost de la pròpia sanció afavorint la impunitat dels infractors, segons ha explicat. Els alcaldes de Vielha, Cervera i Almacelles han coincidit en què entre els principals avantatges d'aquest nou servei destaquen l'optimització dels recursos humans i tècnics dels consistoris, així com la major eficiència i transparència del procés.

La policia local d'aquestes disposarà de diverses PDA (Personal Digital Assistant) i una petita impressora portàtil per expedir immediatament la denúncia que es diposita al vehicle. Una altra novetat és que la denúncia impresa incorporarà un codi de barres que permet l'infractor poder pagar immediatament l'import a través de les entitats bancàries col·laboradores. La PDA preveu diversos automatismes que farà molt àgil expedir la sanció i obtenir totes les dades del vehicle, també permet fer una fotografia del vehicle infractor que s'annexa a la denúncia.

Balaguer va ser el primer municipi en incorporar aquest sistema en fase de prova a principis de l'any 2013 i el consistori de Tàrrega es va incorporar al novembre del 2013 per tal de comprovar el funcionament del procediment en més d'un municipi a la vegada.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies. Més informació
Configuració galetes