Lleida (ACN).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat la voluntat del Govern de licitar durant l'abril l'adquisició dels dos trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur i també ha avançat que en els pròxims dies es presentarà el nou Pla de Mobilitat de Lleida que prioritza com a principals actuacions la millora de les línies ferroviàries Lleida-Balaguer i la Lleida-Cervera. El conseller també ha manifestat el seu compromís perquè durant aquesta legislatura es trobi una "solució definitiva" a l'abastiment d'aigua d'una quarantena de municipis de l'Urgell, la Segarra, l'Anoia i la Conca de Barberà, que suposarà una inversió de prop de 30 milions d'euros que, segons les negociacions amb el Ministeri d'Agricultura, podrien finançar a parts iguals Estat i el món local, a través de la gestió de l'ACA.
Santi Vila s'ha reunit aquest divendres a la delegació del Govern a Lleida amb els presidents dels consells comarcals lleidatans per tractar diversos temes del Departament de Territori i Sostenibilitat relacionats amb la demarcació.
Vila els ha manifestat el compromís del Govern per resoldre el problema d'abastiment d'aigua de boca de 44 municipis de l'Urgell, la Segarra, l'Anoia i la Conca de Barberà i ha exposat que "avança notablement bé" la línia de treball amb el Ministeri d'Agricultura per resoldre aquest problema "crònic" per abastir aquestes localitats des del canal Segarra-Garrigues. El conseller ha expressat el seu convenciment perquè durant l'actual legislatura es trobarà una "solució definitiva" a l'abastiment d'aquestes poblacions, projecte llargament reivindicat per les poblacions afectades i del qual es podran beneficiar uns 20.000 habitants. Pel conseller, "és impensable que un país avançat tingui pendent de resoldre l'abastiment d'aigua en boca".
Santi Vila ha explicat que el projecte té un pressupost de prop de 30 milions d'euros els quals seran finançats, segons l'esquema en què treballen Estat i Generalitat, en un 50% pel món local a través de la gestió i coordinació que faria l'ACA i la resta l'assumiria l'Estat a través dels seus instruments reguladors.
Augment del cànon de l'aigua
Per altra banda, el conseller veu "comprensible" que ela ajuntaments es queixin per l'increment del cànon de l'aigua anual equivalent a l'IPC però ha instat a les "administracions i instruments reguladors que imposen aquest tipus de cànons que acreditin en les properes setmanes o mesos si realment aquests cànons que imposen tenen darrera unes conseqüències en matèria d'inversions i d'obres de manteniment". "Cadascú haurà de justificar fins a quin punt de les seves aportacions en forma de cànon tenen la correspondència que el legislador espera d'ells, que és que es tradueixi en accions de conservació i de manteniment", és a dir en inversions. En aquest sentit, Vila s'ha mostrat convençut que l'ACA "ho podrà acreditar".
Millora serveis ferroviaris
El conseller ha defensat el compromís del Govern per millorar els serveis ferroviaris de les comarques lleidatanes i, en aquest sentit, ha anunciat la presentació en els pròxims dies del Pla de Mobilitat de Lleida. Segons ha avançat Vila, els principals elements de millora que proposa el Pla se centraran en dos eixos que són la línia ferroviària entre Lleida i Balaguer, titularitat de FGC, i la Lleida-Cervera, que depèn de Renfe, línies que pel Govern "necessiten un reforç des del punt de vista del serveis que s'estan oferint. Tot i això, ha remarcat que aquesta avenços van condicionats al tancament del nou contracte de servei de la Generalitat amb Renfe, qui també haurà de donar cobertura econòmica a aquests seguit d'actuacions, ha dit Vila.
Altrament, el màxim responsable de Territori i Sostenibilitat ha dit que el compromís del Govern per tirar endavant l'adquisició de dos nous trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur "avança" i ha explicat que la previsió es que s'adjudiquin durant el mes d'abril ja que només hi ha una empresa interessada en la licitació, Alstom.
Santi Vila s'ha reunit aquest divendres a la delegació del Govern a Lleida amb els presidents dels consells comarcals lleidatans per tractar diversos temes del Departament de Territori i Sostenibilitat relacionats amb la demarcació.
Vila els ha manifestat el compromís del Govern per resoldre el problema d'abastiment d'aigua de boca de 44 municipis de l'Urgell, la Segarra, l'Anoia i la Conca de Barberà i ha exposat que "avança notablement bé" la línia de treball amb el Ministeri d'Agricultura per resoldre aquest problema "crònic" per abastir aquestes localitats des del canal Segarra-Garrigues. El conseller ha expressat el seu convenciment perquè durant l'actual legislatura es trobarà una "solució definitiva" a l'abastiment d'aquestes poblacions, projecte llargament reivindicat per les poblacions afectades i del qual es podran beneficiar uns 20.000 habitants. Pel conseller, "és impensable que un país avançat tingui pendent de resoldre l'abastiment d'aigua en boca".
Santi Vila ha explicat que el projecte té un pressupost de prop de 30 milions d'euros els quals seran finançats, segons l'esquema en què treballen Estat i Generalitat, en un 50% pel món local a través de la gestió i coordinació que faria l'ACA i la resta l'assumiria l'Estat a través dels seus instruments reguladors.
Augment del cànon de l'aigua
Per altra banda, el conseller veu "comprensible" que ela ajuntaments es queixin per l'increment del cànon de l'aigua anual equivalent a l'IPC però ha instat a les "administracions i instruments reguladors que imposen aquest tipus de cànons que acreditin en les properes setmanes o mesos si realment aquests cànons que imposen tenen darrera unes conseqüències en matèria d'inversions i d'obres de manteniment". "Cadascú haurà de justificar fins a quin punt de les seves aportacions en forma de cànon tenen la correspondència que el legislador espera d'ells, que és que es tradueixi en accions de conservació i de manteniment", és a dir en inversions. En aquest sentit, Vila s'ha mostrat convençut que l'ACA "ho podrà acreditar".
Millora serveis ferroviaris
El conseller ha defensat el compromís del Govern per millorar els serveis ferroviaris de les comarques lleidatanes i, en aquest sentit, ha anunciat la presentació en els pròxims dies del Pla de Mobilitat de Lleida. Segons ha avançat Vila, els principals elements de millora que proposa el Pla se centraran en dos eixos que són la línia ferroviària entre Lleida i Balaguer, titularitat de FGC, i la Lleida-Cervera, que depèn de Renfe, línies que pel Govern "necessiten un reforç des del punt de vista del serveis que s'estan oferint. Tot i això, ha remarcat que aquesta avenços van condicionats al tancament del nou contracte de servei de la Generalitat amb Renfe, qui també haurà de donar cobertura econòmica a aquests seguit d'actuacions, ha dit Vila.
Altrament, el màxim responsable de Territori i Sostenibilitat ha dit que el compromís del Govern per tirar endavant l'adquisició de dos nous trens per a la línia Lleida-la Pobla de Segur "avança" i ha explicat que la previsió es que s'adjudiquin durant el mes d'abril ja que només hi ha una empresa interessada en la licitació, Alstom.
