Ràdio Tàrrega en directe

Actualitat

26 municipis de la demarcació de Lleida rebran 2,8 MEUR per tirar endavant projectes que redueixin la sinistralitat
Entre els municipis hi figuren Tàrrega, Agramunt i Guimerà
 
 Fins a 26 municipis de la demarcació de Lleida rebran un total de 2,8 milions d'euros per tirar endavant projectes que promoguin la pacificació de trànsit i la reducció de la sinistralitat i que han d'estar fets a mitjans de 2024. Així ho han explicat el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, i la delegada del Govern a Lleida, Montse Bergés, durant la presentació de la línia de subvencions de 10 MEUR per a municipis de menys de 50.000 habitants. A Ponent s'hi destinaran 1,8 MEUR a 18 ajuntaments i 1 milió al Pirineu i el Solsonès. Es preveu treure una nova convocatòria a començaments de l'any que ve per donar resposta a ajuntaments que han quedat fora en aquesta i que són 136 a tot Catalunya, 26 dels quals a Ponent.
Entre els municipis figuren Tàrrega ( millora de la seguretat viària a la travessera C-14; accessibilitat; reducció d’aparcaments); Agramunt (millora itinerari vianants accessible, cruïlla amb la C-14) i Guimerà (camí verd entre el nucli urbà i les piscines municipals )

L'import inicial del programa, de 5 milions d'euros, es va ampliar fins als 10 milions per donar resposta a la gran quantitat de sol·licituds. En total, es van presentar a la convocatòria 226 ajuntaments i 90 d'aquests municipis rebran finalment les subvencions perquè complien els requisits.

Durant la seva compareixença, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que "aquest programa és una bestreta del 100% perquè els municipis puguin desenvolupar els projectes de mobilitat segura i sostenible. Els elements que més destaquen són les intervencions a les travesseres, actuacions d'accessibilitat i reduccions de velocitat".

Lamiel també ha fet balanç de la sinistralitat viària 2022 a la vegueria de Lleida. "Hi va haver 11 morts en 9 accidents mortals, un 45% menys que el 2019. L'alliberament del peatge de l'AP-2 ha afavorit aquesta reducció de l'accidentalitat mortal". A més, ha detallat que "la sinistralitat mortal és majoritàriament en dies feiners i de moviments interns. Sobre les causes hem de dir que les distraccions són darrere del 25% dels accidents amb víctimes i el 40% de les víctimes mortals havien consumit alcohol o drogues", ha alertat.

Per part seva, la delegada territorial del Govern a Lleida, Montse Bergés, ha destacat que "des de la Delegació del Govern a Lleida seguirem insistint als ajuntaments perquè es dotin d'un pla local de seguretat viària, amb el suport tècnic que els ofereix el Servei Català de Trànsit, primer, per tal que puguin adoptar mesures eficaces que millorin i facin més segura i sostenible la mobilitat en els entorns urbans, i segon, perquè el fet de disposar d'aquests plans locals de seguretat viària els afavorirà la possibilitat d'accedir a les subvencions de la segona convocatòria per a una mobilitat segura i sostenible que el SCT habilitarà el 2024".

Anàlisi de la sinistralitat el 2022

Durant l'any 2022, a la vegueria de Lleida i en xarxa viària interurbana, hi va haver 11 morts en 9 accidents mortals. L'any 2019 van morir 20 persones en 19 accidents mortals. Per tant, pel que fa al nombre de víctimes mortals, el 2022 es va produir una reducció d'un 45% respecte al 2019. Pel que fa a accidents amb víctimes, durant el 2022 n'hi va haver 492, quan en tot el 2019 n'hi va haver 564, el que suposa una reducció del 13%.

Tot i aquestes reduccions, tant Bergés com Lamiel consideren que no n'hi ha prou. "Mentre continuïn havent víctimes mortals, és un drama", ha dit Bergés, mentre que Lamiel afegeix que "no podrem estar mai satisfets mentre hi hagi una sola víctima mortal a les carreteres".

El pitjor mes del 2022, pel que fa a nombre de morts a Ponent, va ser el setembre amb 4, seguit de l'abril amb 3. Dels 9 accidents mortals, 5 van ser col·lisió frontal. Si analitzem les dades de morts per tipus de vehicle, 7 eren vehicles lleugers, 3 motos o ciclomotors i 1 bicicleta.

Les vies amb més accidentalitat mortal durant el 2022 van ser la C-26 i la C-12, amb 3 morts a cada via. Pel que fa a les dades de sinistralitat en zona urbana, l'any 2022 no hi va haver cap víctima mortal a la vegueria de Lleida mentre que l'any 2019 n'hi va haver 7. Pel que fa a accidents amb víctimes, el 2022 n'hi va haver 467, quan el 2019 en van ser 393, el que suposa un augment del 18,8%.

Anàlisi de la sinistralitat el 2023

En el que portem d'any, a la vegueria de Lleida, hi ha hagut tres morts en tres accidents mortals a la xarxa viària interurbana. L'any passat i durant el mateix període de temps, no es va produir cap accident mortal. Pel que fa a accidents amb víctimes, aquest any n'hi ha hagut 36, quan l'any 2019 n'hi van haver 42 i l'any passat 24.

Els tres accidents mortals d'aquest 2023 han estat col·lisions frontals, un a l'L-310, un altre a la C-12 i un tercer a l'L-311. Pel que fa a la sinistralitat en zona urbana a la vegueria de Lleida, en el que portem d'any no hi ha hagut cap víctima mortal.

 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes