S'ha fet en el marc del taller pràctic d'iniciació a l'art urbà del curs Art i Territori de la Universitat d'estiu de la UdL
ACN Agramunt .- Murs de pedra, aparadors de locals comercials en lloguer o venda, i edificis del centre d'Agramunt (Urgell), han estat el suport de les tres intervencions artístiques de denúncia que l'il·lustrador Matías Tolsà, i la dotzena d'alumnes del curs de la Universitat d'estiu de la Universitat de Lleida (UdL), Art i Territori, han portat a terme aquest dijous al matí. Una de les accions més peculiars ha estat la de reproduir com si fos art rupestre escenes de la repressió policial de l'1 d'octubre. Així, i mitjançant una plantilla i esprai de grafit s'han plasmat escenes on es poden veure homes amb porres i altres protegint l'urna del referèndum d'autodeterminació. Tolsà ha destacat que amb el taller han intentat que els alumnes treguin ''les seves pròpies conclusions sobre l'art''; un art urbà que en aquesta ocasió ''agafa forma de reivindicació com a mètode de transformació social''.
A banda de pintar escenes de l'actualitat com si fossin art rupestre, el taller 'Senyals efímers' ha comptat amb dues intervencions més que han consistit en dibuixar arbres amb cinta de pintor en aparadors de comerços que estan en lloguer o venda, i també penjar una rèplica del quadre de la Gioconda en un edifici del municipi a una alçada de 4 metres. Tolsà ha explicat que la intervenció de l'arbre s'ha fet per reflexionar sobre els ''perjudicis'' existents sobre l'art urbà, que a vegades es confon amb el vandalisme.
Amb la intervenció del quadre de la Gioconda, Tolsà ha volgut transmetre un missatge sobre l'elitisme que hi ha dins el món de l'art i el col·leccionisme que fan que no sempre estiguin a l'abast de tothom. Per això, el quadre ha estat penjat mitjançant una grua a una alçada de quatre metres; un espai de difícil accés per poder-lo contemplar amb garanties.
El curs 'Art i territori' va començar ahir dimecres a Agramunt i finalitza divendres amb, entre altres activitats, el taller del músic i compositor David Esterri 'Rastres sonors, d'oralitat i ecos de l'oest de Catalunya', on els inscrits participaran col·lectivament en la creació d'una cançó a partir d'un poema de Guillem Viladot. La coordinadora del curs, Maria Codorniu, ha destacat que es tracta d'una iniciativa adreçada a tot tipus de públic, no només artistes sinó ''tot el contrari'', ja que el que es pretén és ''posar en valor i ensenyar l'art que tenim al costat i no veiem''.
A banda de pintar escenes de l'actualitat com si fossin art rupestre, el taller 'Senyals efímers' ha comptat amb dues intervencions més que han consistit en dibuixar arbres amb cinta de pintor en aparadors de comerços que estan en lloguer o venda, i també penjar una rèplica del quadre de la Gioconda en un edifici del municipi a una alçada de 4 metres. Tolsà ha explicat que la intervenció de l'arbre s'ha fet per reflexionar sobre els ''perjudicis'' existents sobre l'art urbà, que a vegades es confon amb el vandalisme.
Amb la intervenció del quadre de la Gioconda, Tolsà ha volgut transmetre un missatge sobre l'elitisme que hi ha dins el món de l'art i el col·leccionisme que fan que no sempre estiguin a l'abast de tothom. Per això, el quadre ha estat penjat mitjançant una grua a una alçada de quatre metres; un espai de difícil accés per poder-lo contemplar amb garanties.
El curs 'Art i territori' va començar ahir dimecres a Agramunt i finalitza divendres amb, entre altres activitats, el taller del músic i compositor David Esterri 'Rastres sonors, d'oralitat i ecos de l'oest de Catalunya', on els inscrits participaran col·lectivament en la creació d'una cançó a partir d'un poema de Guillem Viladot. La coordinadora del curs, Maria Codorniu, ha destacat que es tracta d'una iniciativa adreçada a tot tipus de públic, no només artistes sinó ''tot el contrari'', ja que el que es pretén és ''posar en valor i ensenyar l'art que tenim al costat i no veiem''.