Esports
L’organització ha anunciat que s’han iniciat converses per recuperar el Mundial de Motocròs de Bellpuig
El Circuit de Motocròs de Catalunya de Bellpuig serà l’escenari, aquest cap de setmana del 22 i 23 d’abril, de la 6a i penúltima prova puntuable pel Campionat d’Espanya de Motocròs Elit 2023, una cita que arriba en un moment clau de la temporada, amb totes les categories força igualades i amb la previsió d’unes curses espectaculars.
La prova s’ha presentat aquest dimecres a la Diputació de Lleida en un acte que ha comptat amb la participació del vicepresident quart, Ferran Accensi; de l’alcalde de Bellpuig, Jordi Estiarte; el director de cursa i president del Moto Club Segre, Lluís Capdevila; i el vicepresident primer de la Federació Espanyola de Motociclisme, Domènec Fernández.
L’alcalde de Bellpuig, Jordi Estiarte, ha animat els presents a anar a Bellpuig a veure “un espectacle immillorable en què competirà un pilot local que va tercer en la classificació, Adrià Monné”. Estiarte ha agraït la implicació de Moto Club Segre, la Direcció General d’Esports de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Bellpuig, els quals han iniciat converses per recuperar el Mundial de Motocròs de Bellpuig. En aquest sentit, Estiarte ha assegurat que “es treballarà de manera incansable durant els propers anys perquè el Mundial de Motocròs sigui una realitat al circuit de Bellpuig”. L’alcalde també ha volgut recordar que els veïns i veïnes empadronats a Bellpuig disposen d’entrada gratuïta al certamen.
Lluís Capdevila, president del Moto Club Segre, ha donat a conèixer que s’han efectuat millores en el circuit, pensant amb la previsió de poder tornar a celebrar el Mundial de Motocròs i que s’estrenaran durant la celebració del Campionat d’Espanya. Capdevila ha explicat que fins al moment hi ha 93 pilots inscrits, dels quals 40 pertanyen a la categoria de MX125, 30 són pilots de MX2 i 23 inscrits per a MX1. Quant a la representació lleidatana, Capdevila ha explicat que hi ha pilots de Ponent en totes les categories, entre els quals destaca Carles Prat, sisè classificat en MX125, Adrià Monné, que va tercer en MX2 i amb moltes opcions de poder optar al títol, i Sergio Castro, que es troba en el sisè lloc de MX1.
Per últim, Domènec Fernández, vicepresident primer de la Federació Espanyola de Motociclisme, ha destacat que el segell de Moto Club Segre és garantia de seguretat. Fernández també ha agraït a l’Ajuntament de Bellpuig que “doni sempre totes les facilitats possibles”. El singular disseny del mític traçat lleidatà, amb impressionants desnivells naturals i salts espectaculars i unes instal·lacions de primer nivell, i el nombrós públic que acostuma a gaudir de les curses, fan que aquesta sigui una prova que tots els pilots tenen marcada amb especial interès al seu calendari. A tot això, cal sumar-hi que el Campionat arriba en una fase crucial de la temporada i que totes les categories registren una gran igualtat a la part alta de la classificació, i per això s’esperen un dissabte i un diumenge trepidants.
Pel que fa al format de la competició, una de les novetats més importants introduïdes per la RFME aquesta temporada és el repartiment de punts a la mànega de classificació de les categories d’MX1-Elit i MX2-Elit. Fins ara només puntuaven les curses del diumenge, que mantenen el mateix sistema, però des d’inici d’any, el dissabte els pilots també es juguen punts per al Campionat. Aquests punts a què tenen accés no comptabilitzen per al còmput global del cap de setmana, sinó que van a parar directament a la classificació general del certamen i, per tant, no incideixen en els càlculs a l’hora de configurar el podi de la cursa. El guanyador de la carrera classificatòria obté 5 punts, el 2n en rep 4 i així successivament fins al 5è classificat, que en suma 1.
Aquest nou format exigeix als pilots el màxim des de l’inici, ja que dissabte no només està en disputa la posició de sortida, sinó que també hi ha en joc uns punts que poden esdevenir crucials en la consecució del Campionat. El seu format reduït, de 15 minuts més 2 voltes, la converteix en una cursa molt atractiva per al públic, amb constants avançaments i disputes per les posicions capdavanteres. I aquest serà només un petit aperitiu, ja que diumenge arribarà el plat principal amb fins a cinc curses per gaudir d’un matí de motocròs del més alt nivell al Circuit de Motocròs de Catalunya.
El Circuit de Motocròs de Catalunya de Bellpuig serà l’escenari, aquest cap de setmana del 22 i 23 d’abril, de la 6a i penúltima prova puntuable pel Campionat d’Espanya de Motocròs Elit 2023, una cita que arriba en un moment clau de la temporada, amb totes les categories força igualades i amb la previsió d’unes curses espectaculars.
La prova s’ha presentat aquest dimecres a la Diputació de Lleida en un acte que ha comptat amb la participació del vicepresident quart, Ferran Accensi; de l’alcalde de Bellpuig, Jordi Estiarte; el director de cursa i president del Moto Club Segre, Lluís Capdevila; i el vicepresident primer de la Federació Espanyola de Motociclisme, Domènec Fernández.
L’alcalde de Bellpuig, Jordi Estiarte, ha animat els presents a anar a Bellpuig a veure “un espectacle immillorable en què competirà un pilot local que va tercer en la classificació, Adrià Monné”. Estiarte ha agraït la implicació de Moto Club Segre, la Direcció General d’Esports de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Bellpuig, els quals han iniciat converses per recuperar el Mundial de Motocròs de Bellpuig. En aquest sentit, Estiarte ha assegurat que “es treballarà de manera incansable durant els propers anys perquè el Mundial de Motocròs sigui una realitat al circuit de Bellpuig”. L’alcalde també ha volgut recordar que els veïns i veïnes empadronats a Bellpuig disposen d’entrada gratuïta al certamen.
Lluís Capdevila, president del Moto Club Segre, ha donat a conèixer que s’han efectuat millores en el circuit, pensant amb la previsió de poder tornar a celebrar el Mundial de Motocròs i que s’estrenaran durant la celebració del Campionat d’Espanya. Capdevila ha explicat que fins al moment hi ha 93 pilots inscrits, dels quals 40 pertanyen a la categoria de MX125, 30 són pilots de MX2 i 23 inscrits per a MX1. Quant a la representació lleidatana, Capdevila ha explicat que hi ha pilots de Ponent en totes les categories, entre els quals destaca Carles Prat, sisè classificat en MX125, Adrià Monné, que va tercer en MX2 i amb moltes opcions de poder optar al títol, i Sergio Castro, que es troba en el sisè lloc de MX1.
Per últim, Domènec Fernández, vicepresident primer de la Federació Espanyola de Motociclisme, ha destacat que el segell de Moto Club Segre és garantia de seguretat. Fernández també ha agraït a l’Ajuntament de Bellpuig que “doni sempre totes les facilitats possibles”. El singular disseny del mític traçat lleidatà, amb impressionants desnivells naturals i salts espectaculars i unes instal·lacions de primer nivell, i el nombrós públic que acostuma a gaudir de les curses, fan que aquesta sigui una prova que tots els pilots tenen marcada amb especial interès al seu calendari. A tot això, cal sumar-hi que el Campionat arriba en una fase crucial de la temporada i que totes les categories registren una gran igualtat a la part alta de la classificació, i per això s’esperen un dissabte i un diumenge trepidants.
Pel que fa al format de la competició, una de les novetats més importants introduïdes per la RFME aquesta temporada és el repartiment de punts a la mànega de classificació de les categories d’MX1-Elit i MX2-Elit. Fins ara només puntuaven les curses del diumenge, que mantenen el mateix sistema, però des d’inici d’any, el dissabte els pilots també es juguen punts per al Campionat. Aquests punts a què tenen accés no comptabilitzen per al còmput global del cap de setmana, sinó que van a parar directament a la classificació general del certamen i, per tant, no incideixen en els càlculs a l’hora de configurar el podi de la cursa. El guanyador de la carrera classificatòria obté 5 punts, el 2n en rep 4 i així successivament fins al 5è classificat, que en suma 1.
Aquest nou format exigeix als pilots el màxim des de l’inici, ja que dissabte no només està en disputa la posició de sortida, sinó que també hi ha en joc uns punts que poden esdevenir crucials en la consecució del Campionat. El seu format reduït, de 15 minuts més 2 voltes, la converteix en una cursa molt atractiva per al públic, amb constants avançaments i disputes per les posicions capdavanteres. I aquest serà només un petit aperitiu, ja que diumenge arribarà el plat principal amb fins a cinc curses per gaudir d’un matí de motocròs del més alt nivell al Circuit de Motocròs de Catalunya.