Amb la posada en marxa del servei, durant el primer trimestre de l’any, es deixarà d’utilitzar la plataforma Vilaconnect
A partir de l’1 de gener l’Ajuntament de Bellpuig posarà en marxa una nova aplicació mòbil que permetrà estar al corrent de tota l’activitat del municipi, facilitar tràmits i fomentar la participació ciutadana.
Es tracta d’eAgora, una aplicació mòbil gratuïta que esdevé un punt de trobada digital per a dinamitzar la vida al municipi i fomentar la participació ciutadana amb l’objectiu de generar accions reals que ajudin a avançar cap a un model de municipi més participatiu, compromès i sostenible. La plataforma té com a voluntat esdevenir un espai digital de finestra única amb l’administració, a través de la qual poder dur a terme moltes de les gestions habituals.
També i en el mateix sentit, es pretén aconseguir que l’aplicació sigui referent d’informació útil per a la ciutadania, en especial quan es produeixen incidències o imprevistos, com talls de trànsit, avisos, talls de subministrament de llum, aigua o gas, o altres informacions que s’hagin de donar de manera preferent.
L’app també permet als usuaris reportar incidències de la via pública de manera directa, fàcil i ràpida. De manera progressiva, durant l’any, s’aniran activant d’altres funcionalitats relacionades amb l’administració electrònica per a facilitar a tothom la realització de tràmits administratius a través del mòbil.
L’app eAgora està disponible a l’App Store i Google Play, i per a utilitzar-la no cal registrar-se, només seguir el canal de l’Ajuntament de Bellpuig, no obstant això, si es vol participar activament es requereix disposar d’un perfil d’usuari.
Per tal de facilitar la implantació a tota la ciutadania, durant el primer trimestre de l’any, es farà una xerrada informativa per a resoldre dubtes i entendre el funcionament complet de l’aplicació.

