Actualitat
Els arrestats són pare i filla i es presentaven com a especialistes i intermediaris en subhastes d'habitatges.
Els Mossos d'Esquadra van detenir dimarts passat a Tàrrega (Urgell) un home i una dona de 74 i 50 anys com a presumptes autors d'un delicte d'estafa. La investigació es va iniciar a principis de setembre a Tarragona arran de la denúncia d'un home que presumptament havia estat víctima d'una estafa immobiliària en la compra d'un habitatge a Cambrils (Baix Camp), anunciat a través d'una plataforma d'internet. De la investigació es desprèn que els detinguts, pare i filla, es presentaven com a especialistes i intermediaris en subhastes immobiliàries. Un cop la víctima hi va contactar, va fer diversos pagaments i transferències bancàries amb l'objectiu de participar en el procediment i optar a la suposada adjudicació de l'habitatge.
Els detinguts van assegurar-li que podien garantir-li l'adquisició de l'immoble gràcies a la seva experiència en aquest tipus d'operacions. Durant mesos, van mantenir el contacte amb el perjudicat al qual li aportaven documentació relacionada amb la subhasta i li reclamaven noves aportacions econòmiques sota diferents conceptes, entre els quals hi havia pagaments parcials del preu de l'habitatge i honoraris professionals.
Les comprovacions fetes pels Mossos amb l'autoritat judicial van permetre determinar que part dels imports necessaris per formalitzar l'adjudicació no s'havien abonat dins dels terminis previstos, motiu pel qual l'habitatge no va arribar a ser adjudicat a la víctima.
Els agents van comprovar que el compte bancari receptor de les transferències fetes per la víctima estava vinculat a les persones investigades. Així, la investigació va concloure amb la detenció a Tàrrega dels dos estafadors als quals li constaven nombrosos antecedents policials arreu del territori per fets similars.
Els arrestats van passar dijous a davant la secció d'instrucció en funcions de guàrdia del tribunal d'instància de Reus.

