​​​​​​​El Consell Comarcal de l’Urgell aposta pel turisme i consum de proximitat en l'etapa post-confinament

El Consell Comarcal de l’Urgell està treballant des de la conselleria de Turisme diverses estratègies per potenciar la comarca des de l’àmbit de la proximitat una vegada es vagin superant les diferents fases de desescalada de l’estat d’alarma.

La consellera comarcal de Turisme Gràcia Auró, ha explicat que es mantenen reunions amb la Taula de Treball del sector del turisme que inclou els sectors de la restauració, allotjaments, museus i patrimoni, i tot el sector agro de cellers, molins i productors de l’Urgell per copsar les inquietuds dels diferents sectors i “quines eines des del Consell Comarcal podíem oferir”, ha explicat.

A partir d’aquestes necessitats des del Consell s’ha començat a treballar en l’anomenat projecte de comarca. Segons Auró “el problema principal que evidencia a hores d’ara el sector del Turisme, és definir com rebem al turista, amb quines mesures de seguretat hem d’oferir per garantir la salut”.
En aquest sentit s’oferirà al sector un curs per definir quines són aquestes mesures i establir-ne el protocol.

Des del Consell Comarcal també s’han estat realitzant aquestes setmanes de confinament diferents reunions amb els alcaldes dels municipis i amb la marca Ara Lleida de la Diputació entre d’altres, “per poder oferir el millor servei” en aquesta època post pandèmia.

Gràcia Auró també ha avançat que s’està treballant en l’edició d’una guia de cellers i molins que estarà en format paper i digital i també es publicaran en breu a través de les xarxes socials una sèrie de vídeos turístics promocionals de l’Urgell. En aquesta mateixa línia de difusió, també s’ha creat un nou logo que serà presentat en breu i que identificarà la comarca alhora de presentar accions i activitats que es desenvolupin des del sector turístic.
La conselleria de Turisme també treballa en la creació d’un banc de fotografies que estarà disponible al web del Consell Comarcal sobre totes les fires i activitats que conformen el calendari de l’Urgell.

La consellera de Turisme també ha explicat que un altre dels sectors que s’impulsarà en aquesta nova etapa post-confinament, serà el de l’autocaravana. “Aquest sector està creixent un 30% anual des de fa cinc anys, i ens hem posat en contacte amb la cooperativa sense ànim de lucre VanGo i hem signat un conveni amb ells per potenciar el turisme d’autocaravana a l’Urgell”. Auró ha explicat que s’ha escollit aquesta cooperativa perquè entre altres temes “estan conscienciats amb el respecte amb el Medi Ambient i el despoblament, que és una de les inquietuds que tenim des del Consell”.
Des de la cooperativa es faran suggeriments de millora per oferir el millor servei als turistes que escullin aquesta modalitat.

Gràcia Auró ha destacat que el turisme i el consum de proximitat en general, serà fonamental en els propers mesos, “hem de partir del punt que sortir fora no es podrà, i nosaltres hem d’apostar clarament pel turisme d’interior i les seves possibilitats”.

 
ESCOLTA L'INFORMATIU

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Configuració