Actualitat
En marxa la redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental, segons s’ha informat avui en una reunió de treball a la capital de l’Urgell · La ronda de circumval·lació connectarà amb altres carreteres com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021, i s’estima una inversió de 70 milions d’euros
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya presentarà el març vinent una proposta de traçat per a la futura variant de la C-14 a Tàrrega. Així ho han avançat els representants de la Secretaria de Mobilitat i Infraestructures en una reunió de treball celebrada avui a la Casa Consistorial de la capital de l’Urgell.
En el decurs de la trobada han detallat que ja s’estan redactant l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental, documents previs que serveixen per avaluar les diverses alternatives i proposar un projecte de traçat. Des de Territori s’ha subratllat que el projecte de la variant de la C-14 és prioritari en la seva agenda de treball.
L’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i el regidor d’Urbanisme, José Luis Marín, han insistit en la necessitat de fer realitat aquesta infraestructura atenent a l’elevat volum de trànsit que transita cada dia per la travessia urbana de la C-14. “Mantenim el calendari de reunions amb Territori vetllant per una mobilitat més segura i còmoda. Ara mateix la convivència al centre de la ciutat entre cotxes, vianants i camions de gran tonatge es molt difícil”.
Avui també s’ha posat damunt la taula la inversió aproximada que requerirà la variant, estimada en uns 70 milions d’euros. En la redacció dels estudis que es duen a terme es valora la connectivitat amb altres vies, el pas pel riu Ondara, la línia del ferrocarril, les noves necessitats urbanístiques, l’accessibilitat als polígons industrials, el jaciment arqueològic Tossal del Mor i la compatibilitat amb zones inundables i la protecció de l’entorn natural com és el cas de l’Espai Natural Protegit d’Anglesola-Vilagrassa.
En aquest sentit, s’estima una longitud de 7,6 quilòmetres discorrent per l’oest de la ciutat i s’assegurarà la connectivitat amb altres eixos de la xarxa viària com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021. Val a dir que la travessia urbana de la C-14 a Tàrrega registra actualment entre 6.300 vehicles diaris –abans de Tàrrega– als 3.900 –passat Tàrrega.
A la reunió d’avui també han participat Josefina Terés, directora dels Serveis Territorials de Territori a Lleida, i José Luís Lacruz, cap del Servei Territorial de Carreteres de Lleida, a més de tècnics de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Tàrrega.
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya presentarà el març vinent una proposta de traçat per a la futura variant de la C-14 a Tàrrega. Així ho han avançat els representants de la Secretaria de Mobilitat i Infraestructures en una reunió de treball celebrada avui a la Casa Consistorial de la capital de l’Urgell.
En el decurs de la trobada han detallat que ja s’estan redactant l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental, documents previs que serveixen per avaluar les diverses alternatives i proposar un projecte de traçat. Des de Territori s’ha subratllat que el projecte de la variant de la C-14 és prioritari en la seva agenda de treball.
L’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i el regidor d’Urbanisme, José Luis Marín, han insistit en la necessitat de fer realitat aquesta infraestructura atenent a l’elevat volum de trànsit que transita cada dia per la travessia urbana de la C-14. “Mantenim el calendari de reunions amb Territori vetllant per una mobilitat més segura i còmoda. Ara mateix la convivència al centre de la ciutat entre cotxes, vianants i camions de gran tonatge es molt difícil”.
Avui també s’ha posat damunt la taula la inversió aproximada que requerirà la variant, estimada en uns 70 milions d’euros. En la redacció dels estudis que es duen a terme es valora la connectivitat amb altres vies, el pas pel riu Ondara, la línia del ferrocarril, les noves necessitats urbanístiques, l’accessibilitat als polígons industrials, el jaciment arqueològic Tossal del Mor i la compatibilitat amb zones inundables i la protecció de l’entorn natural com és el cas de l’Espai Natural Protegit d’Anglesola-Vilagrassa.
En aquest sentit, s’estima una longitud de 7,6 quilòmetres discorrent per l’oest de la ciutat i s’assegurarà la connectivitat amb altres eixos de la xarxa viària com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021. Val a dir que la travessia urbana de la C-14 a Tàrrega registra actualment entre 6.300 vehicles diaris –abans de Tàrrega– als 3.900 –passat Tàrrega.
A la reunió d’avui també han participat Josefina Terés, directora dels Serveis Territorials de Territori a Lleida, i José Luís Lacruz, cap del Servei Territorial de Carreteres de Lleida, a més de tècnics de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Tàrrega.