Per pal•liar els efectes de la crisi, impulsen la campanya Pasqua des de Casa’ a través de les xarxes socials
En declaracions a Ràdio Tàrrega, el president del gremi, el targarí Jordi Tarragó ha afirmat que “creiem que l’afectació pot arribar al 90%, i per això estem fent campanyes per mirar de minimitzar-ho , però tot i així l’impacte es mourà entre el 80 i el 90 per cent menys”.
Una de les campanyes que s’ha iniciat des del Gremi de Pastissers ha estat la que es realitza a través de la xarxa social Instagram anomenada ‘Pasqua desde casa’. En la mateixa la gent pot contactar a través dels diferents establiments associats que mostren imatges dels seus productes, i fan públic un telèfon o correu electrònic perquè la gent que vulgui cursi les seves comandes que seran entregades a casa del seu fillol.
Segons Tàrragó “l’esperit de la campanya és evitar que la gent tingui que sortir de casa per anar a buscar la mona; ens truquen, ens encomanen la mona i nosaltres l’entreguem a domicili seguint totes les pautes de seguretat sanitària que inclou pagament amb datàfon, i que està servida damunt d’un suport perquè no tingui contacte amb cap persona”.
“No és el mateix perquè la tradició marca que el padrí venia amb el fillol a triar la figura de xocolata que volia, parlàvem del tipus de pastís; hi havia una interrelació entre nosaltres que enguany no podrà ser, però els padrins tenen l’oportunitat de que nosaltres mateixos li portem la mona al seus fillols” explica Tarragó.
Les mones d’aquesta campanya són més petites de l’habitual, adaptades a la situació de confinament, i les produccions s’han adaptat al nivell de comandes rebudes.
Segons el president del Gremi de Pastissers de les Terres de Lleida, “la gent està responent molt bé, estem molt contents perquè s’entén la situació i les comandes ronden entre el 10 i 15% de les comandes que tens en una Pasqua normal”.
Segons Tarragó, enguany el personatges més demanats són els de Frozen, La Patrulla Canina, el MIC i els Minions, “tot i que la tendència aquests darrers anys és que amb l’aparició d’infinitat de nous personatges dels múltiples canals de televisió, fa que de vegades ni els coneguis”.
En el cas concret de Tàrrega, Jordi Tarragó ha explicat que hi ha disparitat d’opinions alhora d’afrontar la campanya de la mona “hi hauran establiments que obriran i n’hi ha que no, però tots estan a través de les xarxes intentant vendre el seu producte i donar el millor servei que podem donar”.
En clau de futur del sector, Jordi Tarragó afirma que “si no hi ha un desconfinament ampli que ens permeti tornar a la vida normal, la veritat és que serà molt dur per nosaltres perquè necessitem que la gent es pugui moure lliurement. Si el desconfinament es produeix a mitjans de maig com s’està parlant, des dels quatre gremis de Catalunya la intenció és celebrar la Pasqua a la segona Pasqua, per aquell que no ha pogut fer-ho ara amb normalitat”.
Des del sector també és té l’esperança de poder celebrar la campanya de Sant Joan amb normalitat, ja que també es dona per quasi perduda la campanya de Sant Jordi d’aquest mes d’abril.
En declaracions a Ràdio Tàrrega, el president del gremi, el targarí Jordi Tarragó ha afirmat que “creiem que l’afectació pot arribar al 90%, i per això estem fent campanyes per mirar de minimitzar-ho , però tot i així l’impacte es mourà entre el 80 i el 90 per cent menys”.
Una de les campanyes que s’ha iniciat des del Gremi de Pastissers ha estat la que es realitza a través de la xarxa social Instagram anomenada ‘Pasqua desde casa’. En la mateixa la gent pot contactar a través dels diferents establiments associats que mostren imatges dels seus productes, i fan públic un telèfon o correu electrònic perquè la gent que vulgui cursi les seves comandes que seran entregades a casa del seu fillol.
Segons Tàrragó “l’esperit de la campanya és evitar que la gent tingui que sortir de casa per anar a buscar la mona; ens truquen, ens encomanen la mona i nosaltres l’entreguem a domicili seguint totes les pautes de seguretat sanitària que inclou pagament amb datàfon, i que està servida damunt d’un suport perquè no tingui contacte amb cap persona”.
“No és el mateix perquè la tradició marca que el padrí venia amb el fillol a triar la figura de xocolata que volia, parlàvem del tipus de pastís; hi havia una interrelació entre nosaltres que enguany no podrà ser, però els padrins tenen l’oportunitat de que nosaltres mateixos li portem la mona al seus fillols” explica Tarragó.
Les mones d’aquesta campanya són més petites de l’habitual, adaptades a la situació de confinament, i les produccions s’han adaptat al nivell de comandes rebudes.
Segons el president del Gremi de Pastissers de les Terres de Lleida, “la gent està responent molt bé, estem molt contents perquè s’entén la situació i les comandes ronden entre el 10 i 15% de les comandes que tens en una Pasqua normal”.
Segons Tarragó, enguany el personatges més demanats són els de Frozen, La Patrulla Canina, el MIC i els Minions, “tot i que la tendència aquests darrers anys és que amb l’aparició d’infinitat de nous personatges dels múltiples canals de televisió, fa que de vegades ni els coneguis”.
En el cas concret de Tàrrega, Jordi Tarragó ha explicat que hi ha disparitat d’opinions alhora d’afrontar la campanya de la mona “hi hauran establiments que obriran i n’hi ha que no, però tots estan a través de les xarxes intentant vendre el seu producte i donar el millor servei que podem donar”.
En clau de futur del sector, Jordi Tarragó afirma que “si no hi ha un desconfinament ampli que ens permeti tornar a la vida normal, la veritat és que serà molt dur per nosaltres perquè necessitem que la gent es pugui moure lliurement. Si el desconfinament es produeix a mitjans de maig com s’està parlant, des dels quatre gremis de Catalunya la intenció és celebrar la Pasqua a la segona Pasqua, per aquell que no ha pogut fer-ho ara amb normalitat”.
Des del sector també és té l’esperança de poder celebrar la campanya de Sant Joan amb normalitat, ja que també es dona per quasi perduda la campanya de Sant Jordi d’aquest mes d’abril.