Actualitat
L'inspector en cap de l'equip d'extinció agraeix la col·laboració de pagesos i ADF.
Els Bombers s'han mostrat optimistes amb la represa del foc de Guimerà i confien poder-lo tornar a estabilitzar les pròximes hores. Ho ha explicat des de Cervera l'inspector en cap de la Regió d'Emergències de Lleida, Juan Josep Bellostas, que ha indicat que hi havia un dispositiu preparat per a possibles represes, però que la marinada ha estirat molt el foc i ha provocat el nou incendi en direcció cap a Tàrrega. Actualment, el foc evoluciona fora de control, però Bellostas ha explicat que la situació és "molt millor" que al principi de la represa, i ha indicat que "si no canvia la meteorologia" es podria donar per estabilitzat en les properes hores.
Bellostas ha agraït l'ajuda dels pagesos i de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF), que ahir ja van contribuir a "tancar el perímetre" del foc de Guimerà i que avui també actuen als flancs, sobretot al dret, "el prioritari", que és el que s'adreça cap a Tàrrega.
El cap de l'incendi està força aturat, però falta treballar els dos flancs amb una feina "quirúrgica" perquè "no s'obri de cua i faci noves carreres. Principalment crema rostoll i les franges de vegetació que hi ha entre els camps.
L'inspector dels Bombers també ha explicat que els confinaments són preventius i que s'aixecaran en el moment en què el foc es consideri estabilitzat. També ha indicat que el foc no ha arribat al canal Segarra-Garrigues, i que l'A-2 ha arribat a estar tallada en algun moment, tot i que finalment els Bombers han considerat que "era una mesura que no calia".

